Tips på bra vatten för ädelfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra vatten för ädelfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra vatten för ädelfiske?

Hej,

Skulle vilja ha lite tips på bra vatten för ädelfiske inom en radie på 20-25 mil från Västerås.

Kloten-området och villingsberg vet jag, men tar gärna emot tips på fler ställen.

Ädelfisk? Hela Mälaren är full av ädelfisk, som tex gäddan, det är i mina ögon en riktigt ädel fisk, en riktig krigare, sen har du andra fina ädla fiskar som gös, abborre och inte minst den legendariska aspen. Men är det inplanterad och pelletsuppfödd regnbåge du söker kan jag rekomendera Skinnskatteberg, vet inte exakta avståndet från Västerås men några mil hit lr det spelar nog inte så stor roll och om du åker dit ska du fiska i strömmen som går ut under bron mellan sjöarna, kasta in kroken agnad med en räka och ett litet blyhagel strax ovanför kroken på frilina å låt det åka med strömmen, kasta in i hölet där strömmen kommer ut och låt det bara driva med och du kommer få så många regnbågar att du tröttnar på dom. Men ät dom inte för dom smakar skit, släpp tillbaka dom stora å spara dom små till deadbatitmete efter den ädla gammelgäddan som har fått kriga för att bli stor på ett ädelt sätt.
    Med vänlig hälsning, sketfiske

Kommentera

...och ett lite mindre bittert svar: Gysingeforsarna för Sveriges sydligaste harrvatten, mycket trevlig miljö att fiska i.

Kommentera

Ska upp till Kloten vecka 26 i år och önskar tips om allt annat än PT-vatten!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X