Långsvan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långsvan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Långsvan

Hejsan alla fisketokar! Nu är det såhär att jag ska testa att fiska gädda i Långsvan ett par vändor under denna vecka, och har lite frågor som jag gärna vill ha svar på.

Vart finns det någon plats att traila i båten i sjön?
    Hur ser djupet ut i sjön? Har fått reda på att det är väldigt kuperad botten med mycket stenar.
    Går det att åka ner till Lillsvan sjövägen, eller är det för grunt/smalt?
    Vet ni några heta ställen som brukar hålla bra med gädda som ni vill dela med er av? Isåfall kan ni skicka PM ifall ni inte vill att alla ska veta.

Tack på förhand
    Patrik

Hej

Det finns en öppen ramp i norra änden strax söder om ön på västra sidan, precis norr om Vittensten.
    Ån mellan sjöarna är ganska grund och har flera stenar men det går att ta sig igenom men var försiktig.

Kom ihåg att det finns stenar/ytnära grund som inte syns på kartan.

Click image for larger version

Name:	langsvan.jpg
Views:	1
Size:	298,7 KB
ID:	1777888

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
      Hej

Det finns en öppen ramp i norra änden strax söder om ön på västra sidan, precis norr om Vittensten.
      Ån mellan sjöarna är ganska grund och har flera stenar men det går att ta sig igenom men var försiktig.

Kom ihåg att det finns stenar/ytnära grund som inte syns på kartan.

[ATTACH=CONFIG]79110[/ATTACH]
      Åh vad guld värt den där kartan var! Har försökt att få tag på en djupkarta tidigare, men har inte lyckats! Tack så mycket! Du har inga tips i vilka områden som som kan tänkas hålla gädda just nu?

Kommentera

Ursprungligen postat av TeamSkitmörten Visa inlägg
        Åh vad guld värt den där kartan var! Har försökt att få tag på en djupkarta tidigare, men har inte lyckats! Tack så mycket! Du har inga tips i vilka områden som som kan tänkas hålla gädda just nu?
        Inga problem, kul att man kunde hjälpa.

I Bysalaviken (innanför dom två långsmala öarna i typ mitten av sjön är det i princip en enda stor vassvik) står det mycket gädda men om det står någon större där nu vet jag inte men det är ett roligt område att fiska med ytbeten nu på försommaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
          Inga problem, kul att man kunde hjälpa.

I Bysalaviken (innanför dom två långsmala öarna i typ mitten av sjön är det i princip en enda stor vassvik) står det mycket gädda men om det står någon större där nu vet jag inte men det är ett roligt område att fiska med ytbeten nu på försommaren.
          Tack ännu en gång! Var och spanade där idag utan båt, och den viken du tipsade om såg väldigt fin ut måste jag säga! Jag får ge en rapport när jag har testat några pass!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X