Vart tar gösen vägen nu då? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart tar gösen vägen nu då?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Tomas Pettersson;

Här hittar du några av mina gamla *Gösfisketips" bl.a. om var du hittar Gösen sommartid:

Kom ihåg att ju djupare man trollar med ett bete desto långsammare kan man köra, eftersom vattentrycket hjälper till att pressa fram rörelsen och den wobblande gången hos wobblern!
    Det är "i princip" omöjligt att ändra densitet på vatten, speciellt på fiskbara djup i sjöar, så vad du tror "pressar fram rörelser" på Wobblern medels "vattnets tryck" är lite svårt att förstå. Du får nog förklara igen?
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Börja med att söka runt lilla och stora Sandskär.
      Sen får leta efter liknande platser om du inte ska leta dom pelagiska.
      Det finns ju lite yta att leta på i Mälaren.

Kommentera

Läste ett reportage om pelagiskt prickskytte igår. Det verkar vara otroligt spännande. Men precis som du säger så är Mälaren en stor sjö att leta i, och jag är så fruktansvärt dålig på att tyda vad jag ser på mitt ekolod.
        Så det blir nog till att börja leta kring Sandskär, studera sjökortet och sen gissa mig fram till var det kan finnas lite fisk.

Många tack för tipsen!

Kommentera

När jag fiskade efter pelagisk gös så slängde jag bara ut en wobbler och paddlade på, kors och tvärs över fjärdarna, tills det nappade. Underbara sommarkvällar/nätter och en massa gratis motion. Fick kanske inte så mycket fisk men vad spelar det för roll, egentligen? Att köra med motor och stirra på en display verkar mera arbete än avkoppling.

Kommentera

Att ro kors och tvärs över fjärdarna tycker jag låter arbetsamt, men det kanske är det som kallas rofyllt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X