Vattendrag nära västerås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vattendrag nära västerås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vattendrag nära västerås

Hej! Som ny på detta forum undrar jag om det finns något vattendrag/ liten å nära Västerås som man kan testa sin fiskelycka i. Jag ser gärna att fiskestället är långt från hus och stora vägar då jag tycker att halva grejen med fiske är att få komma ut i naturen och komma bort från allt annat.
    Hur är det längre upp i svartån?

Kikade på kartorna på hitta.se och såg att det rinner vatten till/från Mungasjön, någon som vet om det finns fisk där?För mig spelar det inte så stor roll om vad det är för fisk, vill bara öva på mitt flugfiske.

Tack på förhand!

Vill man bort från hus, vägar och allt folk så får man nog leta sig ut från Västerås. Har själv planer på att börja utforska lite sjöar och vattendrag runt surahammar mm. Vad är det för flugfiske du bedriver? Själv kommer jag nog köra mycket gäddfluga framöver.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Okej. Jag kan inte flugfiska än men jag har en kompis som ska hänga på och lära mig.

Kommentera

Kan inte påstå att jag är någon vidare flugfiskare heller, fiskade lite regnbåge för kanske 10 år sedan eller så och började med gäddfluga i år. Vad är det för typ av flugfiske du börjat med?
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X