Gäddfiske Härnösand! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske Härnösand!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske Härnösand!

Hej!
    Nyss upplfyttad till Härnösand för att studera.

Letar vatten att fiska gädda i, sett att vi har två sjöar på ön Solumussjön och Örsjön. Undrar vad det är för regler som gäller där, fiskekort och ev hyra av båt.

Eller om någon har annat bra tips på var man kan fiska gädda i närområdet!

Tacksam för tips!

Tjena sitter i samma båt som du =) nyss uppflyttad. Det jag lyckats hitta är att här finns jätte mycket bra vatten och fiske kort behövs inte =))
    Så hör gärna av dig om du ska ut och fiska nån helg

Skitfiske / Robban

Kommentera

ni båda har fått ett pm av mig så hör gärna av er.
      vad de gäller örsjön och solumsjön så är det bara att fiska dock fiska helst inte från klippan närmast huset i örsjön.
      surjävla gubbe som bor där.

Kommentera

Har haft hyfsad lycka i den lilla gussjön, stor roten ska tydligen vara bra, har dock aldrig varit upp dit men det är ju definitivt ett plus att ha båt där med tanke på storleken=)

skitfiske/Daniel

Kommentera

Bra med gädda i "sjön" strax efter Älandsbro, framförallt på vårkanten. Har inte fiskat där själv men åker förbi ganska ofta och det brukar vara folk där i tid och otid.

Följ länken för en mer precis position

/Henke

Kommentera

Du har så rätt Daniel, Storroten har bra med gädda men bästa fisket sker med båt. Tror inte jag har fiskat där en enda gång utan att kroka åtminstone en gädda. Grov abborre också, när jag var liten slog pappa sitt PB ca 2,7 kg, lika hög som den var lång...

Kommentera

Har varit ute bara några få gånger i vinter med en klasskompis för att ismeta. Vi har varit vid Långsjön varje gång utan någon större framgång, största på 4,5kg. Tänkte testa Gussjön imorgon! Var ute och kollade idag, är bra tjocka fortfarande men med massa vatten och slask på!
              Om någon har vägarna förbi Gussjön så kan vi bjuda på en kopp nykokt kaffe. (Kommer sitta ganska nära stigsjövägen)

Kommentera

Kul tråd! Jag fiskar otroligt mycket i Älandsbro/Härnösand och med omnejd Just nu blir det mycket att jag åker ut själv.. så om nån någon gång känner för att ev hänga på så är man välkommen!
                Sportfiske är det som gäller! Spinnfiske och fluga

har tillgång till båt i en sjö och båt i älandsbro fjärden

Kommentera

Jag bor i ånge men jag kan ändå hänger med nångång...

Kommentera

Känner att det är på tiden att dra igång tråden igen. Våren stundar och ishelvettet �� börjar försvinna. Så hur många har börjar sortera betena, spolat ny lina. Jag är taggad upp till tänderna. ����

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-07-07, 18:10
                    0 svar
                    39 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Brobaits Thomas  
                    Arbetar...
                    X