Vart finns siken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart finns siken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart finns siken?

Hej!
    Tänkte höra om någon har koll på vart siken håller till kring Umeå den här tiden på året? Har testat diverse vikar och sund kring bastuskär men har inte fått se en enda sik, dock fått någon öring och lake som bifångst.
    Skicka gärna PM om ni vill dela med er, jag är ingen marodör som plockar upp all fisk jag får.

/Jonte

Den har utvandrat till Göteborg, här har vi kopiösa mängder med älvsik i Lundbyhamnen mitt i centrala Göteborg. Är det storsik som ni har uppe i Umeå. Pimplat upp mina första sikar vid 61 års ålder, bättre sent än aldrig

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
      Den har utvandrat till Göteborg, här har vi kopiösa mängder med älvsik i Lundbyhamnen mitt i centrala Göteborg. Är det storsik som ni har uppe i Umeå. Pimplat upp mina första sikar vid 61 års ålder, bättre sent än aldrig
      Hehe jo jag har hört att ni har det bra där nere. Jag vet inte vad storleken brukar ligga på här, har nyligen flyttat hit från Norrbotten.
      Hehe jo så sant, den som väntar på nått gott

Kommentera

vad för bete tog öringen på?

Kommentera

Ursprungligen postat av mrrova Visa inlägg
          Hej!
          Tänkte höra om någon har koll på vart siken håller till kring Umeå den här tiden på året? Har testat diverse vikar och sund kring bastuskär men har inte fått se en enda sik, dock fått någon öring och lake som bifångst.
          Skicka gärna PM om ni vill dela med er, jag är ingen marodör som plockar upp all fisk jag får.

/Jonte
          Ha koll på högvattnet, har gjort två pass i rad på sik men ingenting. Vattnet har varit kring +-0. Det ska trycka på och vara minst +10 på vattennivån för att ens försöka! Ha koll på Ratan på den här länken

M
          Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X