Båtplats i UMEÅ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats i UMEÅ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats i UMEÅ

Hej,

jag ska flytta till Umeå efter årsskiftet och behöver tips på båtplatser.
    Båten är en gammal personbåt på ca 4,25 alltså en enkel plastbåt.
    Jag fundera på att ha den antingen i älven eller någon sjö i närheten med gädda och abborre som främsta mål.

Vem ska jag kontakta angående båtplats, vad kostar det? Finns det någonstans man kan lägga den gratis, där det redan ligger flera andra båtar?

Alla tips mottages. och som sagt även på sjöar i närheten där jag kan ha den.

Tackar på förhand

robertn som längtar tillbaka till Björkarnas stad

Jag är medlem i Gimonäs Båtklubb och där kan du hyra en uppställningsplats om du har båten på släp, alternativt en bryggplats men det kostar så klart extra. Jag har mina båtar på trailer/släp där och det är dels stängsel samt att vi medlemmar turas om med bevakning. Det känns som att det är svårt att få behålla sina saker annars här, finns det en väg i närheten och stället inte ligger öppet så brukar sakerna försvinna ganska fort.

Det finns några naturhamnar men det brukar mest vara för stugägare i närheten och på många ställen är folk grymt sura om man är och rör sig i området. Det sätts upp bommar på de sämsta av ramper och liknande.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Tack för svaret.
      Gimånäsbåtklubb är det vid Strömpilen? Jag har lite dålig koll på ramper, men finns det bra ramper för nedre delen av älven, om jag skulle välja átt ha båten på trailer?

Kommentera

Stämmer att Gimonäs ligger 1 km nedanför Strömpilen.

Ramper har det varit ont om ett tag, eller fria ramper rättare sagt. Det har satts bommar och lås på flera bra ramper även då en del av vägarna dit finansieras med skattepengar. Dessutom till synes utan anledning, vi frågade en om varför de låst rampen och det berodde på att folk var och dumpade skräp vid deras vändplan. Intressant lösning på problemet att låsa enbart rampen 5 meter från vattnet men det är säkert nån smart person som tänkt till.....

Det som finns att tillgå nu är 2 st ramper vid den nyligt anlagda bron för Bottniabanan, det är grusramper men de är helt OK dock lite långgrunda.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
          Det som finns att tillgå nu är 2 st ramper vid den nyligt anlagda bron för Bottniabanan, det är grusramper men de är helt OK dock lite långgrunda.
          Den södra rampen vid Botniabanans bropelare funkar alldeles utmärkt, den norra verkar vara lite brantare? Sjösatte på södra idagoch det gick alldeles utmärkt! Som Robert skrev så gäller det att vara försiktig när man sjösätter där. Går båten för fort nerför trailerna kör du ner aktern i botten, med risk att krascha både prop och transducern. Det finn en betongramp som är öppen vid Lundåkern, den är ganska brant och fungerar bäst när det inte är tidig vår och höst!

Vi är ett gäng här på FS som trailar våra båtar i Umeå med omnejd. Hör gärna av dig om du hittar bra platser att sjösätta!!

M
          Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Precis, ramperna kan vi bjuda på att visa.

Men fiskeplatserna är vi mer rädda om, för att få reda på dem så måste du se till att vi blir riktigt, riktigt fulla. Du kan bjuda oss på sprit från apparaten, vi är inte så finkänsliga....

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Tryter det med fiskeplatser kommer jag dragandes med en dunk...

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
                Tryter det med fiskeplatser kommer jag dragandes med en dunk...
                Vi är så många så det blir en stor dunk då!!??
                Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Klart det blir en stor.

Jag har kollat med Gionnäs båtklubb. De visste inte hur det såg ut med platser och kötid förrän de fixat nya bryggor och båtplatser i vår. Men det verkar vara en bra båtklubb. Uppställningsplatser fanns det dock och till rimligt pris. Men jag ska ta ner båten först i vår så jag får se hur jag gör.
                  Men jag får tacka för bra tips, så får vi se hur bra fiske tips jag får då dunken är tom.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X