Gräva mask i Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gräva mask i Umeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gräva mask i Umeå

Är det nån som kan tipsa om ett bra ställe att gräva mask på i eller strax utanför Umeå? Det borde rimligtvis finnas platser där det dumpas löv eller där det förr har odlats och är bra jord. Kanske nån fastighetsskötare eller förening har någon sådan plats som ni känner till?

En del frågor här på forumet blir man riktigt,riktigt fundersam över...
    kanske bäst att köpa masken om man vid trettioett års ålder inte vet var
    man skall hitta den annars.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

hehe ja man kan undra, är det maskbrist där uppe tro..
      http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Kommentera

Total maskbrist här i stan helt klart. Men mitt tips är väl att pröva gräva i jorden. Du vet det bruna där under gräsmattor och så vidare ..

(sorry va bara tvungen :P)

Kommentera

Hej.

Jag har alltid köpt min mask på Blixtsport.
          Är så pass billigt å köpa mask så jag ids inte gräva efter den.

/marcus
          -------------------------------------------------------------------------------------
          >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Kolla upp var i stan det finns koloniträdgårdar - vid dessa brukar det finnas fina komposthögar med mycket mask.
            http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Testa på Skogis, borde ju finnas en del kompost/odlingsjord vid växthusen bakom kårhuset.

PS Blir inte mer förvånad över umebor som söker mask än sörlänningar som söker tips om vart man hittar bra röding och öringfiske. Lika lätt att svara i jorden på den första frågan som att svara i vattnet på den andra. Men "he e int lätt o förklar för en som int begrip "DS

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                En del frågor här på forumet blir man riktigt,riktigt fundersam över...
                kanske bäst att köpa masken om man vid trettioett års ålder inte vet var
                man skall hitta den annars.
                Ja, det är underligt vad vissa personer vill skylta med sin totala frånvaro av...

Bäst att jag förtydligar så att ALLA får vara med i tråden utan risk för att göra sig själva till åtlöje. Jag är ute efter ett BRA ställe, det vill säga att det ska finnas mycket mask och gärna stor sådan (ja, jag vet att jag nämnde lövsamlingar och att lövmask oftast är mindre än annan mask, men som vi alla vet så blir ju löv till jord förr eller senare). Av den anledningen funkar det inte bara att ta spaden och knalla ut på måfå. Dessutom bor jag mitt i Umeå, och ja, vi har asfalt men inte isbjörnar på våra gator.
                Visst skulle jag kunna knalla ner på Blixt och köpa masken, men det finns väl ingen charm i det. Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa flugor så varför ska jag köpa masken som är av sämre kvalitet och dessutom har fraktats hit från Kalix, eller vart odlingen ligger nuförtiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Emil.F Visa inlägg
                  Ja, det är underligt vad vissa personer vill skylta med sin totala frånvaro av...

Bäst att jag förtydligar så att ALLA får vara med i tråden utan risk för att göra sig själva till åtlöje. Jag är ute efter ett BRA ställe, det vill säga att det ska finnas mycket mask och gärna stor sådan (ja, jag vet att jag nämnde lövsamlingar och att lövmask oftast är mindre än annan mask, men som vi alla vet så blir ju löv till jord förr eller senare). Av den anledningen funkar det inte bara att ta spaden och knalla ut på måfå. Dessutom bor jag mitt i Umeå, och ja, vi har asfalt men inte isbjörnar på våra gator.
                  Visst skulle jag kunna knalla ner på Blixt och köpa masken, men det finns väl ingen charm i det. Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa flugor så varför ska jag köpa masken som är av sämre kvalitet och dessutom har fraktats hit från Kalix, eller vart odlingen ligger nuförtiden.

He he.. jo förstod att det va riktiga guldgruvor du va ute efter men kunde inte hålla mig bara. My bad :p

Iaf så är jag uppväxt på Böleäng och där på åkrarna mellan Böleäng och Röbäck så brukade det krylla av mask och va lätt att gräva fram. Så det är väl mitt tips.
                  Eller så smyga dig någon kväll till kollonilotterna vid mariehems ängarna och leta där.

Så.. vettigare tips än mitt förra inlägg I hope :P

Kommentera

Jag förstod ironin i ditt inlägg, så det var inte det jag gick igång på
                    Tack för tipsen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av NordicReelMedia, 2025-09-27, 16:26
                    0 svar
                    84 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg NordicReelMedia  
                    Arbetar...
                    X