Äntligen har isen börjat släppa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen har isen börjat släppa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äntligen har isen börjat släppa

Äntligen har isarna börjat ge sig runt Umeå
    Var idag hemmavid i mynningen till Sörmjöleån och jerkade , dock med klent resultat

Nu hoppas vi bara på fortsatt varm väder

// Tompa

Kan inte annat än hålla med dig du. Prövade lyckan i umeälven strax uppströms om Tegs bron för några dagar sedan. Fruktansvärt trevligt men man fick akta sig så man inte fastnade kring isflaken ha ha.

Skål och skitfiske på folket!

Kommentera

Vi var ute kring Hörnefors igår och hittade lite öppet vatten. Andra kastet resulterade i en pike på 2-3 kg. Sen höll jag på att klanta in krokarna i handen med gäddan simmande runt vadarbyxorna men det är en annan historia.

I eftermiddag gör vi kanske ett försök att få i båten i älven.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

jäklar vad det tinade under söndagen, vi har en liten tjärn som ligger precis intill havet, mellan sörmjöle och hörnefors, under lördagkvällen låg det is över hela , på söndagkväll var större delen helt öppen, vi hade några efterföljare men ingen som tog steget fullt ut.

Kommentera

Täftehamnen låg öppen till största del igår em också.
          -------------------------------------------------------------------------------------
          >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

någon som har koll vattenflödet i lögde, rikleå & öreälven? kan själv säga att det är torrt som fan i umeälven kring sörfors.

Kommentera

Var och spanade i täftehamnen igår och det var lite rörelse där faktiskt. Såg något som jagade för det studdsade fisk på ytan som fan. Dock så var detta ute i viken bland gräset.

Är ganska färsk med fisket här i umeå, speciellt när det kommer till "blank" fisk. Men om man kollar sjökorten så finns det hur många grunda söderställda vikar som helst efter kusten. Borde man inte kunna lura någon HÖ där eller är det helt lönlöst?
              Alla som har båt gnäller ju över den värdelösa steniga skärgården utanför umeå, det är ju perfekt för HÖ!

Kommentera

i Kalixälven (ca 10mil norr om lule) är det öppet vatten men det tar nå minst en vecka innan isen släpper....

Kommentera

Var ute i täftehamn igår och testade. Tog två gäddor på en timme. En liten och en på tre kilo.
                  Börjar röra på sig men dom var sega.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abbarskall´n Visa inlägg
                    Var och spanade i täftehamnen igår och det var lite rörelse där faktiskt. Såg något som jagade för det studdsade fisk på ytan som fan. Dock så var detta ute i viken bland gräset.

Är ganska färsk med fisket här i umeå, speciellt när det kommer till "blank" fisk. Men om man kollar sjökorten så finns det hur många grunda söderställda vikar som helst efter kusten. Borde man inte kunna lura någon HÖ där eller är det helt lönlöst?
                    Alla som har båt gnäller ju över den värdelösa steniga skärgården utanför umeå, det är ju perfekt för HÖ!
                    Du har säkert rätt i dina funderingar kring HÖ, men det är inte många som försöker och de som har hittat några bra ställen tiger som en dövstum skådis i en svartvit film från 30-talet.

Själv har jag inte testat efter HÖ i stort sett någonting då gädda är mitt stora intresse. Men jag hade satsat mina pengar på att testa längst ut i Rovågern i de steniga vikarna där. Vet om folk som blivit av med sina sik-pimplar där under våren....

Vi gjorde första båtturen efter gädda i torsdags, jag dominerade i båten med den enda fångade gäddan, säkert 35 cm var den......
                    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X