När släpper isarna tror ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När släpper isarna tror ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RoineO Visa inlägg
    Täfteå åmynning/båthamn är nu öppet. Träffade en kille som tagit 2 gäddor inne i båthamnen idag (2.5 och 3.5kg).
    Var också där och kollade läget idag, tar dit båten imorgon och stannar säkert ute hela dagen. Gissar att det är fritt fram och använda rampen?

Kommentera

Ursprungligen postat av LobL Visa inlägg
      Var också där och kollade läget idag, tar dit båten imorgon och stannar säkert ute hela dagen. Gissar att det är fritt fram och använda rampen?
      Ja det är fritt fram. Vi på Kajakfiskarna.se funderar på gäddprämiär där imorgon, så vi kanske ses. Håll utkik efter fiskekajaker och säg gärna hej
      Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Ja det är fritt fram. Vi på Kajakfiskarna.se funderar på gäddprämiär där imorgon, så vi kanske ses. Håll utkik efter fiskekajaker och säg gärna hej
        Tog ut båten en sväng idag men det blåste och gick rätt stora vågor så blev ingen längre tur, skönt att bara få i grejerna och testköra allt iaf!

Kommentera

Blev det nån fisk?

Kommentera

Ursprungligen postat av mskat Visa inlägg
            Blev det nån fisk?
            Icke, men fiskar knappt. Har ny båt så försökte mest lära mig hur allt fungerade etc. Skönt att få den i vattnet en sväng

Kommentera

Ursprungligen postat av LobL Visa inlägg
              Icke, men fiskar knappt. Har ny båt så försökte mest lära mig hur allt fungerade etc. Skönt att få den i vattnet en sväng
              Okej! Vad är det för båt du har? Finns en ramp öppen för sjösättning i älven såg jag idag. Men den är ganska brant.

Kommentera

Okej! Vad är det för båt du har? Finns en ramp öppen för sjösättning i älven såg jag idag. Men den är ganska brant.
                Det är en Arkip, borde väl kunna gå och lägga i den där för båten är ju inte så tung. Problemet är väl i så fall framhjulsdriften på bilen, men vilken ramp är det som är öppen?

Kommentera

Det är väl ingen riktig ramp direkt. Men en natur ramp med grus iallafall. Om man åker förbi Ica maxi och vidare förbi Gimonäs båtklubb. Och sen följer du vägen mot där dom lastar timmer. Fortsätter in efter grusvägen som är där. Så kommer du in till en liten stuga, ute på udden där går det. Finns ju även en gräs ramp efter obbola vägen vid flyget. Vet inte om det går där dock.

Kommentera

Det är väl ingen riktig ramp direkt. Men en natur ramp med grus iallafall. Om man åker förbi Ica maxi och vidare förbi Gimonäs båtklubb. Och sen följer du vägen mot där dom lastar timmer. Fortsätter in efter grusvägen som är där. Så kommer du in till en liten stuga, ute på udden där går det. Finns ju även en gräs ramp efter obbola vägen vid flyget. Vet inte om det går där dock.
                    Tror det är bergsboda du menar.

Ganska bra fiske ute vid betongklumparna där. Brukar fiska abborre där på somrarna.
                    Rampen är så där, men det bör gå att sätt ned båten där utan större problem. Om inte annat så bär det vara isfritt på andra sidan även, där vi flygplatsen? Det är väl en naturramp även där?
                    Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Tror det är bergsboda du menar.

Ganska bra fiske ute vid betongklumparna där. Brukar fiska abborre där på somrarna.
                      Rampen är så där, men det bör gå att sätt ned båten där utan större problem. Om inte annat så bär det vara isfritt på andra sidan även, där vi flygplatsen? Det är väl en naturramp även där?
                      Jajjemen det är där jag menar. Det dåliga med den vid flyget är ju att det är gräs. Tror även det är ganska grunt på den rampen. Lundåkern borde det ju gå att sjösätta på snart också. Som det tinar nu så

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X