När släpper isarna tror ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När släpper isarna tror ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RoineO Visa inlägg
    Det var dött idag. Körde förvisso från land.
    Tycker det har varit segt totalt sett denna vår.
    Lägger öring spöt på hylla nu och börjar peppa för gäddfiske istället.
    Jag gjorde årets första(och än så länge enda)kustöringpass 22 mars. Fortfarande delvis issörja då men mestadels öppet vatten. Hela april månad har ju varit rätt kall så det kan väl tänkas krävas lite mer värme innan dom kommer igång.
    All you need is Lubb.

Kommentera

Var ute idag och letade ramp för att försöka oss på lite fiske i helgen men det är fortfarande is kring alla ramper vi hittade. Dröjer säkert ett par veckor till, helvete vad korta säsongerna är här uppe jämfört med "hemma" i Södermanland...

Kommentera

Jo, det är lite kortare, speciellt i år.
        Men köp en kajak så kommer du ut jag har en till salu här på fiskesnack
        Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Längst ute i Rovågern vid Kvarkenfisk har du en ramp som är öppen. Missade att det var älven du ville fiska i. Då är det nog svårare att hitta nåt bra nu.
          Senast ändrad av mskat; 2017-04-29, 21:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av mskat Visa inlägg
            Längst ute i Rovågern vid Kvarkenfisk har du en ramp som är öppen. Missade att det var älven du ville fiska i. Då är det nog svårare att hitta nåt bra nu.
            Just nu är jag inte kräsen alls egentligen, nu vill jag bara stoppa i båten och fiska lite. Vart exakt är rampen? Ute vid kvarkenfisk? Ingen bom eller is ivägen?
            Senast ändrad av LobL; 2017-04-29, 23:50.

Kommentera

Du kör till Täfteå, sen ut mot Rovågern. Sök på hitta.se på kvarken fisk så kommer du att hitta. Rampen är mellan bryggorna. Lätt att hitta när du väl kommer ut dit. Inge is eller bom!

Kommentera

Ursprungligen postat av mskat Visa inlägg
                Du kör till Täfteå, sen ut mot Rovågern. Sök på hitta.se på kvarken fisk så kommer du att hitta. Rampen är mellan bryggorna. Lätt att hitta när du väl kommer ut dit. Inge is eller bom!
                Fint! Tack, nu blir det nog fiske heeela dagen imorgon då det verkar bli fint väder!

Kommentera

Härligt! Jo ska nog fara ut själv också, får se om det blir båt eller vadare!

Kommentera

Jag ska åka förbi täfteå och kolla statusen idag. Återkommer med info
                    Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Kommentera

Täfteå åmynning/båthamn är nu öppet. Träffade en kille som tagit 2 gäddor inne i båthamnen idag (2.5 och 3.5kg).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X