Båtplats Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats Umeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats Umeå

Någon som har koll på om det finns lämpliga båtplatser lediga någonstans kring älven eller i Tavelsjön. Kommer bli någon enklare båt för max 30k för att se hur flitigt den kommer användas.

Ursprungligen postat av LobL Visa inlägg
    Någon som har koll på om det finns lämpliga båtplatser lediga någonstans kring älven eller i Tavelsjön. Kommer bli någon enklare båt för max 30k för att se hur flitigt den kommer användas.
    Om du hittar båtplats i Umeälven är jag intresserad av att hyra din båt under vissa dagar om du skulle gå med på detta.
    PB

Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

Kommentera

Testa Älvtået, vet dock inte vem man ska kontakta men det ligger fint till. Bilväg hela vägen ner, mycket fiskbart ett stenkast från båtplatsen. Du kan få Havsöring, Harr, Sik, Abborre och Gädda.

Ser alltid någon enstaka båt med fiskare där omkring som drar dina fiskar.

Om du undrar var det ligger så är det nedanför Västerhiske/Grubbe
      PB

Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

Kommentera

Ursprungligen postat av LobL Visa inlägg
        Om du inte redan hittat en plats så hade Gimonäs båtklubb flera lediga platser i somras..

Kommentera

Ursprungligen postat av Båten Visa inlägg
          Om du inte redan hittat en plats så hade Gimonäs båtklubb flera lediga platser i somras..
          Har hittat en jag kan låna under 2-3 år i alla fall då en kollega ska jobba utomlands en sväng. Tills dess ska jag försöka köa mig till någon bra båtplats hyfsat central ti älven. Ska kolla upp gimonäs, vet du ungefär vad det kostar?

Kommentera

Tror att jag betalde ca 1900:- per år.

Kommentera

Ursprungligen postat av Båten Visa inlägg
              Tror att jag betalde ca 1900:- per år.
              Trevligt, det var inte alls farligt. Finns det någon el dragen till båtplatserna så man slipper släpa batterier fram och tillbaka hela tiden?

Kommentera

Jag har för mig att vissa platser har el,jag har det inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...