Tips på bra ställen för mete efter gädda i Umeåtrakten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra ställen för mete efter gädda i Umeåtrakten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra ställen för mete efter gädda i Umeåtrakten.

Från land. Bottenmete=bra om det inte är alltför elak botten. Flötmete=Bra om det inte är strömt, är lite tröttsamt att behöva veva in och kasta ut varannan minut. Hamnen i Täfteå brukar jag besöka titt som tätt och har haft skaplig framgång där, men det känns som att det är ett ställe som är rätt känsligt för vattennivån, som det kan vara lite så och så med.

Umeåtrakten betyder i detta fall max 3 mil från Carlshem.

Nån del av Umeälvens gratisdel(dvs nedströms gamla cykelbron)som rekommenderas?

Sävarån? Skeppsvik? Havet?

Är särskilt intresserad av ställen där det är fritt fiske(dvs Umeälvens gratisdel och havet), så att det är lovligt att använda flera spön samtidigt. Är rätt gött att kunna ha ett eller två bottenmeten ute och spinnfiska i väntan på pb gäddan.

Vill du inte dela med dig av nåt ställe offentligt så kan du skicka pm. Vill du inte dela med dig av nåt ställe överhuvudtaget så är det bara att skita i det.

Tack på förhand, trevlig helg, och så vidare.
    All you need is Lubb.

Sävarån. Har i år tagit fångster på 10,2 och 12,6 där.
    Själv föredrar jag örån, men det är ju lite längre dit.
    Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av DreamCatchFishing Visa inlägg
      Sävarån. Har i år tagit fångster på 10,2 och 12,6 där.
      Själv föredrar jag örån, men det är ju lite längre dit.
      Är jag fräck om jag frågar om metod/bete, datum samt exakt plats?
      All you need is Lubb.

Kommentera

Det är mete med deadbait i maj/juni.
        Jag har kajak så jag brukar ta en tripp ned till skeppsvik och stannar på ställen efter vägen.
        Men i sävarberg kan du gå ned till nå (mellan Täfteå och sävar)
        Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Fritt fiske är inte synonymt med rätten att använda flera spön samtidigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Fritt fiske är inte synonymt med rätten att använda flera spön samtidigt.
            Kan nog stämma att det per automatik inte innebär rätt att använda flera spön samtidigt. De områden jag syftar på i mitt första inlägg gäller en sträcka i Umeälven som inte kräver att man löser fiskekort samt havet. På fiskekort står det ju som regel hur man får och inte får fiska, hur många spön man får använda samtidigt osv. Därför utgår jag från att flera spön samtidigt är ok när det fiskas på platser som inte kräver fiskekort. Men jag får ta och kolla upp vilka gällelser som gäller.
            All you need is Lubb.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...