Förvirrad skåning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvirrad skåning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förvirrad skåning!

Hej där!
    Inflyttad skåning som hamnat i västerbotten pga studierna.
    Tänkte kolla om någon har några tips på trevliga ställen för pimpling alternativt isfiske efter gädda?
    Arterna jag skulle vilja komma i kontakt med är abborre/gädda eller regnbåge/röding gärna runt Umeå eller Vännäsområdet. Då isarna i Skåne inte allt för ofta gav möjlighet till den här typen av aktiviteter är jag rätt nybörjare inom området så alla tips uppskattas.

Hoppas alla får en fortsatt trevlig dag!
    mvh Olivia

Hej
    Jag bruka pimpla i holmsund/obbola vid bron, eller i hedkärn. Samtidig fick jag höra att kussjön ska vara bra.
    Blixt sport har även pimpel tävlingar i holmsund.

Kommentera

Åh tack så mycket för tipsen, är det abborre du pimpla efter i holmsund/obbola?

Kommentera

I slutet på mars och början på april så brukar abborre, mört och id börja samlas kring bäckmynningar inför stundande lek. Vi brukar pimpla kring Strömbäcks Folkhögskola i Västerfjärden utanför Umeå just den tiden. Men man får vara lite försiktig för vakarna kan växa ganska mycket på bara några timmar.
        När det är mycket stor mört i farten så är det perfekt att fylla frysen med lite betesfisk.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Okej, har varit vid strömbäcks folkhögskola och fiskat på sommaren men aldrig på vintern.
          Det där med vakar låter dock lite läskigt för mig, vill helst att isen ska vara minst 30 cm innan jag ens tänker tanken att sätta min fot på den tack för hjälpen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X