Betesfisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betesfisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Betesfisk

Tjenare, jag är sugen på att fylla upp frysen med lite betesfisk inför vintern. Är det nån som vill bjuda på nåt bra ställe där man kan dra lite större mört, id eller braxen runt Umeå?

Jag (upplevde att jag) fick ungefär en miljon mörtar vid brofästet på Ön.. Hade hoppats på en fet Id men tji fick jag

Dock var detta på sommaren.

(av skäl som inte bör yttras öppet finns det däremot anledning att tro att det finns hög koncentration av betesfisk mitt i strömfåran mellan maxi och öns södra spets)

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av nilsson761 Visa inlägg
      Jag (upplevde att jag) fick ungefär en miljon mörtar vid brofästet på Ön.. Hade hoppats på en fet Id men tji fick jag

Dock var detta på sommaren.

(av skäl som inte bör yttras öppet finns det däremot anledning att tro att det finns hög koncentration av betesfisk mitt i strömfåran mellan maxi och öns södra spets)

Mvh
      Intressant vad metadde du med, vid vilken plats var det exakt vid brofästet?
      Kan det vara småidar? Funkar bra som betesfisk det oxå i o f.
      Iden går i stim längs kusten, prova utkiken de kommer ofta där.

Kommentera

30 meter uppströms brofästet på Öns sida, bottenmete med majs och cage-feeder.

Kommentera

Ursprungligen postat av zharky Visa inlägg
          Tjenare, jag är sugen på att fylla upp frysen med lite betesfisk inför vintern. Är det nån som vill bjuda på nåt bra ställe där man kan dra lite större mört, id eller braxen runt Umeå?
          Österfjärden vid viken som går in vid sidan om skidbacken, holmen vid skeppsvraket, lundåkerns båthamn, djuphålen vid villanäsviken, bölesholmarna där bölekanalen har bredat ut sig och bildar en liten "sjö", nedanför hamnmagasinet, österfjärden/havet vid obbolabron är platser som jag garantera generera fisk

Kommentera

Tack grabbar, lite sent ute med att fixa "enkel" betesfisk nu när isen börjat lägga sig. Nån som har koll på hur isen ser ut i sjöarna runt Umeå? Tänker på Stöcksjön, Nydala, Tavelsjön typ

Kommentera

har ingen aning men nu blir det plusgrader vid nyår i fyra dagar innan det börjar frysa så jag rekommendera inte åka ut innan det har gått minst tre-fyra dagar igen med frostgrader då det även skulle bli plus på natten

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X