Värmlan/Karlstad osv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värmlan/Karlstad osv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Guurrey Visa inlägg
    Oj här har man fått sig ett arg svar minsann, men jag hade bara samma känsla som ackeliba gällande din profilbild. Det jag ville säga med det är att man inte vill att det ska komma folk som tar upp all fisk de får på de hotspotts man har. Med det sagt påstår jag inte att det är vad du gör, men det var det intrycket jag fick av din profilbild.

Och att du tar upp en gädda för att den blivit skadad och inte kan bli återutsatt ser jag inget fel med, jag har gjort detsamma när det varit för illa.
    Jag fick bara en känsla av ditt svar att du tror/trodde att jag var en sån som bara dödade för att döda, så att säga. Vissa gör ju så med sin fisk.

Abborren dör ju, då alla min familj, släkt, nära vänner äter den. Gädda fiskar jag bara för att det är kul. Men jag bara blankar nuförtiden när jag ej har båten i. Det är enligt mig ganska så svårt att fiska centralt I karlstad. Kommer liksom inte åt ställena man vill fiska av från land. Antagligen är det för mycket vass i vägen så man inte kommer ut, eller så är det för strömt.

Vet inte hur det är för andra, men att stå o kasta från land i älven denna årstid är ganska så problematiskt då strömmen nyper betet direkt. Lambergstjärn är så grunt att det känns lönlöst att fiska med nåt annat än ytbete, om man nu inte gillar att konstant gå i botten. Ytbete suger ju denna årstid, för den delen också.

Jag vet faktiskt inte om det finns fisk där, men jag testade att fiska i Örsholmstjärn igår, då jag skulle försöka att öva i gången på en walk the dog Rapala 15 cm, det var inte så lätt med ett mossigt spö. Mariebergsviken får bli nästa ställe att nöta på. Har inte fiskat där sen barnsben, så vet ej hur det är att fiska från land där. Snart kommer snön, då suger det ju att fiska. Folk tittar ju redan på en när man går omkring med spöet i handen som om man har rymt från sjukan eller nåt.

Kroppkärssjön har jag ej fiskat i. Vet ej hur det är med fiske där. Mycket sutare eller karp, om jag inte har fel.

Vet nån vad för fisk, och om det finns fisk i örsholmstjärn??

Kommentera

Lambergstjärn, kan vara riktigt hett även om det är grunt! jag vet iaf en fisk på 9+ som tagits där. Mariebergsviken kan också leverera fast dock mest mindre fisk upp till 3 kg.
      Själv tycker jag också det är svårt på hösten. jag har bara fått enstaka större fiskar, men man lär sig med åren. I morgon ska det testa att flötestrolla som är helt nytt för mig, det borde kunna generera något intressant.
      I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
      Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
        Lambergstjärn, kan vara riktigt hett även om det är grunt! jag vet iaf en fisk på 9+ som tagits där. Mariebergsviken kan också leverera fast dock mest mindre fisk upp till 3 kg.
        Själv tycker jag också det är svårt på hösten. jag har bara fått enstaka större fiskar, men man lär sig med åren. I morgon ska det testa att flötestrolla som är helt nytt för mig, det borde kunna generera något intressant.
        Lambergstjärn känns mer som en ställe som är bra på sommaren. Jag fiskade av små vass öar eller hur man nu säger. Jag kunde bara fiska med popper, allt annat gick i botten. Hade en Gädda som var uppe och markerade revir. Sen gick jag längst in i viken eller hur man ska säga. Ner mot älven, där var det mycket djupare. Gav upp efter nån timme. Blev tråkigt. Kanske ska testa där i morgon igen, eller mariebergsviken.

Det där om 9 fisken har jag också hört om. Och om nån utländsk ung kille som drog en på 7 kilo. Mycket smått lär det finnas sommartid i alla fall.

Hoppas du får ett riktigt skitfiske i morrn då.

Kommentera

I Sundstatjärn vet jag att det fångats gädda på 12 kg

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddfeskern Visa inlägg
            I Sundstatjärn vet jag att det fångats gädda på 12 kg
            Det var nog VÄLDIGT många år sedan. Var den fisken möjligtvis med i wt? För då vet jag vem det var, om det nu inte har fångats nåt de senaste 10 åren. Finns det verkligen fisk där nu??

Kommentera

Poppers testa att fiska av lite bakvatten i älven så ska du nog kunna få utdelning, har knappt fiskat i älven själv men det är vad jag skulle testa om jag vore du.

Gällande Sundta finns det en hel den fisk som sutare och ruda men hur mycket gädda det finns har jag inte någon aning om, inte hört talas om fångst av gädda på många år. Men de finns säkert där om man testar.

Roach Master du får återkomma med en rapport hur flötestrollingen gick, är själv sugen på att testa detta då det verkar extremt hett !

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
                Både Örrsholmstjärn och kroppkärr besitter ett bra bestånd av större abborre. Har själv både fått och känner folk som dragit flertalet borrar runt och över kilot. Båda 2 har et stort bestånd av vitfisk men är dessvärre svårfiskade då det i stort sett är vass runt om.
                Vad gäller gädda så kan jag väl säga att kroppkärr är underskattad. Mitt PB är där ifrån (10+) sen om det i säg var en slumpfisk. Det kan diskuteras.
                Men hade jag varit dig "poppers man" (har uppfattat det hela som att du ej har tillgång till båt) så hade jag lagt ner popperfisket såhär års och inriktat mig på älven där mete eller mjukbeten i bakvatten och strömlä kommer öka dina chanser till fisk.
                Jag har lagt ner poppers ytfisket, mer eller mindre. Ska nog testa Örrshomstjärn igen då, senare idag. Nej, jag har tagit upp båten. Det är inte min, min faders gamla plast eka. Den enda båt vi har kvar nu. Jag ska nog testa en sväng med Alien Eel i älven också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guurrey Visa inlägg
                  Poppers testa att fiska av lite bakvatten i älven så ska du nog kunna få utdelning, har knappt fiskat i älven själv men det är vad jag skulle testa om jag vore du.
                  Jag har ett bakvatten jag brukar köra med popper. Men bara snipor där. Vill liksom avsluta året med en fisk över 2 kilo. Är mer eller mindre omöjligt att komma åt där man vill i älven om man inte har båt. Min båt ligger på land på Hammarö. Plus att det är så jävla ström att man bara kan kasta ut nån meter sen tar norpar strömmen det. Får heller ingen bra gång när det är så strömt. Men jag ska testa lite senare idag, en snabbis bara.

Kommentera

Själv så fiskar jag mest i och i närheten av Filipstad, så kan tyvärr inte bidra med så mycket gällande fisket i Vänern. Men saker gällande Filipstad kan jag nog hjälpa till med om nån undrar

Kommentera

Har blivit dåligt med fiske på sistone tyvärr pågrund av jobb, men är det någon som kan komma med lite rapporter angående vänern ? Hur är fisket för tillfället ? Ska ut på vänern på torsdag med en kompis som nästan aldrig fiskar och målet är att höja hans PB som ligger på 2 kg, vilket inte bör vara särskilt svårt att fixa bara de är på hugget.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                      0 svar
                      121 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marcusosterberg  
                      Arbetar...
                      X