Värmlan/Karlstad osv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värmlan/Karlstad osv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värmlan/Karlstad osv

Finns det inga från detta forum som skriver här?? Det är ju helt dött ju?

Ganska dött här, ja. Väldigt svårt att få igång diskussioner. Så vad ska vi diskutera här?

Kommentera

Fisket i Värmland. Tycker bara att det är konstigt att det är så få från Karlstad med omnejd som skriver.

Kommentera

Villingsberg på lördag kanske... nån fler som ska dit?

Kommentera

Ja kan ju bidra me mitt senaste fiske: 22/10 fiskar på Vänern(Gränsjön/Skattkärrs viken). Utdelningen på gädda denna dag lät vänta på sej. Gav mej ut vid 9 tiden och inte ett hugg förens 1530 men den kommande halv timmen bjöd på 3st smågäddor och sen var det dött igen.
          Gäddorna i denna del av sjön har antingen väldigt specifika huggtider eller så tog ja dom 3 som fanns och dom ville inte bli återfångade.

Annars har höstfisket inte varit direkt lysande - tyvär.

Kommentera

Ursprungligen postat av karlsson_456 Visa inlägg
            Ja kan ju bidra me mitt senaste fiske: 22/10 fiskar på Vänern(Gränsjön/Skattkärrs viken). Utdelningen på gädda denna dag lät vänta på sej. Gav mej ut vid 9 tiden och inte ett hugg förens 1530 men den kommande halv timmen bjöd på 3st smågäddor och sen var det dött igen.
            Gäddorna i denna del av sjön har antingen väldigt specifika huggtider eller så tog ja dom 3 som fanns och dom ville inte bli återfångade.

Annars har höstfisket inte varit direkt lysande - tyvär.
            Det låter som Hammarö. Inne bland öarna där verkar det mer eller mindre att få nåt över 2-3 kilo. Dom enda jag vet som får stor Gädda i Vänern är dom som trollar efter Lax. Och dom vill ju verligen inte ha Gädda. Dom får nästan alltid stor Gädda.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Fisket i Värmland. Tycker bara att det är konstigt att det är så få från Karlstad med omnejd som skriver.
              Min uppfattning är att folk inte vill dela med sig. Främst av missunsamhet, "säger jag vart ja fiskade så åker nån annan dit och tar all fisk". Väldigt ofta är folk ovilliga att dela med sig, men alla vill lyssna på vart nån annan varit. Sen så finns det de som är rädda om sitt vatten och inte vill att vattnet ska överfiskas om man talar om vilken fin fisk man fått. För det är bara de själva som har förstånd nog att inta ta upp allt man får.. Det blir en ond spiral till slut som är en rejäl broms för utvecklingen av fisket här i värmland, vilket är synd med tanke på möjligheterna. Så ser jag på saken.

Kommentera

Man kanske inte vill avslöja sina heta ställen och taktiker som har tagit år av sökande att hitta bara för att någon är föt lat för att själv leta.!! Ta fram en karta och ut och sök.

Kommentera

Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                  Man kanske inte vill avslöja sina heta ställen och taktiker som har tagit år av sökande att hitta bara för att någon är föt lat för att själv leta.!! Ta fram en karta och ut och sök.
                  Är fortfarande lika nyfiken på vart du hittar alla dessa 100 Gäddor du skrev om i den andra tråden. Du måste bara bo åt Kristinehamns hållet. Eller åker du till piren och drar stora Gäddor i samband med leken?? För om inte, så måste du ju vara en Gäddfiskare utöver denna värld. Så vitt jag vet så har det bara anmälts en 3-4 Gäddor över 10 kilo från Vänern detta år.

Om jag inte missminner så var det en tjej som drog nån på 15 i älven tror jag. Men du kan gärna skicka ett PM vart jag kan hitta dessa "100" Gäddor du får det så lätt att låta.

Tror du fiskar i Skoghalls delen. Runt rävön kanske?

Kommentera

Kan ge tips på gädda runt Karlstad var där förra vecka och fiskade gädda fick 9 st mellan 2 - 10 kg varav 1 st 10kg, 1 st 6kg och flera på 4-5kg , helt otroligt bra. Kastade med Zalt papegoja och tog alla mellan skoghall och mariebergsviken på älven.

Nån som vet var man får stor gädda runt Örebro eller om det möjligen finns i Sottern?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                    0 svar
                    121 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marcusosterberg  
                    Arbetar...
                    X