Värmlan/Karlstad osv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värmlan/Karlstad osv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Guurrey Visa inlägg
    Har blivit dåligt med fiske på sistone tyvärr pågrund av jobb, men är det någon som kan komma med lite rapporter angående vänern ? Hur är fisket för tillfället ? Ska ut på vänern på torsdag med en kompis som nästan aldrig fiskar och målet är att höja hans PB som ligger på 2 kg, vilket inte bör vara särskilt svårt att fixa bara de är på hugget.
    Det simmar i alla fall omkring en Gädda på cirka 3.5-4 kilo i ett av stadens tjärn. Jag hann liksom inte väga fisken innan den beslutade sig för att fixa sin frihet på egen hand. Hade häng av en annan idag också. Det var nog i 2 kilos klassen.

Gäddan fick jag igår, så det är nog ingen annan som vart där och plockat upp den. Bara jag som fiskar där nuförtiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
      Det simmar i alla fall omkring en Gädda på cirka 3.5-4 kilo i ett av stadens tjärn. Jag hann liksom inte väga fisken innan den beslutade sig för att fixa sin frihet på egen hand. Hade häng av en annan idag också. Det var nog i 2 kilos klassen.

Gäddan fick jag igår, så det är nog ingen annan som vart där och plockat upp den. Bara jag som fiskar där nuförtiden.
      Tråkigt att du tappade den då, men sånt händer. Ville dock helst veta hur läget är i vänern då det är där jag ska fiska på torsdag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guurrey Visa inlägg
        Tråkigt att du tappade den då, men sånt händer. Ville dock helst veta hur läget är i vänern då det är där jag ska fiska på torsdag.
        Jag tappade den inte på det viset. Jag hade lagt Gäddan på bryggan, skulle bara vända mig o greppa tång och sen väga den. Men det gillade inte Gäddan så ha fixade sin frihet på egen hand. Den höll på att få med spöt. Jag blankade på samma ställe idag. Hade en fisk som följde efter på första kastet, sen var det dött!

Fast hela tjärnet var vid liv. Småfisk som sprattlade i ytan för sitt liv.

Har inte fiskat i Vänern sen början av Oktober, så jag tyvärr ej hjälpa dig där. Nu ska jag sova.

Skitfiske på dig, rapportera om du får nåt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
        0 svar
        121 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg marcusosterberg  
        Arbetar...
        X