Ursprungligen postat av Guurrey
Visa inlägg
Abborren dör ju, då alla min familj, släkt, nära vänner äter den. Gädda fiskar jag bara för att det är kul. Men jag bara blankar nuförtiden när jag ej har båten i. Det är enligt mig ganska så svårt att fiska centralt I karlstad. Kommer liksom inte åt ställena man vill fiska av från land. Antagligen är det för mycket vass i vägen så man inte kommer ut, eller så är det för strömt.
Vet inte hur det är för andra, men att stå o kasta från land i älven denna årstid är ganska så problematiskt då strömmen nyper betet direkt. Lambergstjärn är så grunt att det känns lönlöst att fiska med nåt annat än ytbete, om man nu inte gillar att konstant gå i botten. Ytbete suger ju denna årstid, för den delen också.
Jag vet faktiskt inte om det finns fisk där, men jag testade att fiska i Örsholmstjärn igår, då jag skulle försöka att öva i gången på en walk the dog Rapala 15 cm, det var inte så lätt med ett mossigt spö. Mariebergsviken får bli nästa ställe att nöta på. Har inte fiskat där sen barnsben, så vet ej hur det är att fiska från land där. Snart kommer snön, då suger det ju att fiska. Folk tittar ju redan på en när man går omkring med spöet i handen som om man har rymt från sjukan eller nåt.
Kroppkärssjön har jag ej fiskat i. Vet ej hur det är med fiske där. Mycket sutare eller karp, om jag inte har fel.
Vet nån vad för fisk, och om det finns fisk i örsholmstjärn??
Kommentera