hej vore jätte snällt om man fick några bra tips om vart man kan fiska ål i kils området. mvh nybörjare
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiska ål
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ford Visa inlägghej vore jätte snällt om man fick några bra tips om vart man kan fiska ål i kils området. mvh nybörjare
Det är nästan bara yrkesfiskarna som får fiska ål numera
Märkligt men dom som tar mest får fortsätta trots risken för utrotning men en sportfiskare får inte ta en eller två ålar för eget bruk
Vatten bakom tre vandringshinder är undantagna så kolla upp noga var du kastar kroken.
Ringsjön i Skåne är det tillåtet att fiska ål men det är väl rätt långt från där du bor.
Team Vraken
http://team-vraken.zoomin.se/[FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
http://www.team-vraken.blogspot.com/[/FONT]
-
Är endast et. Fåtal yrkesfiskare som får fiska ål. Det krävs ett särskillt tillstånd. Här på ön fiskade ett 30tal ål på sommaren. Nu är det endast 2 som får fiska ål med dom nya reglerna. Sen fanns det dom som försökte ändå men fick redskapen uppdraggade av kbv. Största felet är väl att dom i frankrike riktar fiske mot glasålen som är delikatess hos dom. Stoppades det fisket så skulle tillväxten se betydligt bättre ut.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggÄr endast et. Fåtal yrkesfiskare som får fiska ål. Det krävs ett särskillt tillstånd. Här på ön fiskade ett 30tal ål på sommaren. Nu är det endast 2 som får fiska ål med dom nya reglerna. Sen fanns det dom som försökte ändå men fick redskapen uppdraggade av kbv. Största felet är väl att dom i frankrike riktar fiske mot glasålen som är delikatess hos dom. Stoppades det fisket så skulle tillväxten se betydligt bättre ut.
Jag och alla andra i hela långa Sverige får fortfarande fiska ål, så länge det är i vatten som inte ingår i de fredade områdena.
Visst står det i början av texten på Länsstyrelsens hemsida att ålen är fredad, men läs allt om reglerna innan sådana uttalanden.
Kommentera
-
I Kil får man fiska ål iaf :P Du kan ju kolla på Kils sportfiskeklubbs sida. Där beskriver de en del sjöar. Finns ju ål i de flesta, ju mindre antal desto grövre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggDu vet ingenting märker jag
Jag och alla andra i hela långa Sverige får fortfarande fiska ål, så länge det är i vatten som inte ingår i de fredade områdena.
Visst står det i början av texten på Länsstyrelsens hemsida att ålen är fredad, men läs allt om reglerna innan sådana uttalanden.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggDu vet ingenting märker jag
Visst står det i början av texten på Länsstyrelsens hemsida att ålen är fredad, men läs allt om reglerna innan sådana uttalanden.
Inte speciellt snyggt att påstå "Du vet ingetting"
Kommentera
-
A riktigt trevligt o meta ål. Åka ut till en holme o ha grill med sig. Bara att slänga ut metena o sen tända grillen o vänta. Bara kolla betet ibland. Synd man inte får göra de längre.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
|
0 svar
121 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-09-10, 19:57 |
Kommentera