fiska ål - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiska ål

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiska ål

hej vore jätte snällt om man fick några bra tips om vart man kan fiska ål i kils området. mvh nybörjare

Ursprungligen postat av ford Visa inlägg
    hej vore jätte snällt om man fick några bra tips om vart man kan fiska ål i kils området. mvh nybörjare
    Ålen är fredad i de flesta vatten pga utrotningsrisken.
    Det är nästan bara yrkesfiskarna som får fiska ål numera
    Märkligt men dom som tar mest får fortsätta trots risken för utrotning men en sportfiskare får inte ta en eller två ålar för eget bruk
    Vatten bakom tre vandringshinder är undantagna så kolla upp noga var du kastar kroken.
    Ringsjön i Skåne är det tillåtet att fiska ål men det är väl rätt långt från där du bor.
    Team Vraken
    http://team-vraken.zoomin.se/
    [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
    http://www.team-vraken.blogspot.com/
    [/FONT]

Kommentera

Är endast et. Fåtal yrkesfiskare som får fiska ål. Det krävs ett särskillt tillstånd. Här på ön fiskade ett 30tal ål på sommaren. Nu är det endast 2 som får fiska ål med dom nya reglerna. Sen fanns det dom som försökte ändå men fick redskapen uppdraggade av kbv. Största felet är väl att dom i frankrike riktar fiske mot glasålen som är delikatess hos dom. Stoppades det fisket så skulle tillväxten se betydligt bättre ut.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        Är endast et. Fåtal yrkesfiskare som får fiska ål. Det krävs ett särskillt tillstånd. Här på ön fiskade ett 30tal ål på sommaren. Nu är det endast 2 som får fiska ål med dom nya reglerna. Sen fanns det dom som försökte ändå men fick redskapen uppdraggade av kbv. Största felet är väl att dom i frankrike riktar fiske mot glasålen som är delikatess hos dom. Stoppades det fisket så skulle tillväxten se betydligt bättre ut.
        Du vet ingenting märker jag

Jag och alla andra i hela långa Sverige får fortfarande fiska ål, så länge det är i vatten som inte ingår i de fredade områdena.

Visst står det i början av texten på Länsstyrelsens hemsida att ålen är fredad, men läs allt om reglerna innan sådana uttalanden.

Kommentera

I Kil får man fiska ål iaf :P Du kan ju kolla på Kils sportfiskeklubbs sida. Där beskriver de en del sjöar. Finns ju ål i de flesta, ju mindre antal desto grövre.
          Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

Jag och alla andra i hela långa Sverige får fortfarande fiska ål, så länge det är i vatten som inte ingår i de fredade områdena.

Visst står det i början av texten på Länsstyrelsens hemsida att ålen är fredad, men läs allt om reglerna innan sådana uttalanden.
            Jag vet att det finns vatten man får fiska i. Ja talade om österjön och inte sötvatten pölarna i inlandet. Ska utväckla det bättre nästa gång

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

Dock är det så att det är betydligt fler vatten som du inte får fiska i än vatten där det är tillåtet. Finns en lista över tillåtna vatten, tror det är på Fiskeriverkets hemsida. Alla yrkesfiskare som fångade mindre än 400kg ål per år fick inte förnyad licens när de nya reglerna infördes
              Inte speciellt snyggt att påstå "Du vet ingetting"

Kommentera

fan vad synd det hade varit jävligt skoj att testa

Kommentera

A riktigt trevligt o meta ål. Åka ut till en holme o ha grill med sig. Bara att slänga ut metena o sen tända grillen o vänta. Bara kolla betet ibland. Synd man inte får göra de längre.

Kommentera

hur är det med ål fiske i karlstad då?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                    0 svar
                    121 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marcusosterberg  
                    Arbetar...
                    X