Fiske i Värmland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Värmland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Värmland

Hej!

Jag ska upp till Värmland i Juli, blir nog mitt i semestern.
    Skulle vilja få lite information om sjöarna helst älvorna som rinner där så fint.
    Är mest ute efter Röding, Öring, Harr på fluga, men även på haspell.
    Ska bo vid Sunne/Arvika.

Behöver ni mer info skriv bara.
    Tack på Förhand!

Kom och fiska gös med oss i byälven!

Kommentera

Stora bör

Tjena.
      Min far bor i skogarna runt Stora Bör, där ska det enligt honom finnas storabborre!
      Åker man ned åt stora bör och en vik som heter norviken finns det ett par bra ställen där man kan stå och fiska.
      Vad jag vet är det så att om det finns fina abborrar bör det finnas duktiga Gäddor också!

Kanske inte riktigt det du ville ha men ett tips till er andra som är där och fiskar!

Kommentera

klarälven rinner några mil från sunne högre upp i den ska de finnas harr i allafall

Kommentera

Ransjön öster om Sunne vid Ransjötorp är bra för stor gädda.Utanför Hagfors(60km från Sunne)har du Rådasjön,i norra delen finns det riktigt stora krokodiler.Hör gärna av dig för tips och ev djupkartor.

Kommentera

Ursprungligen postat av glimpan Visa inlägg
            Hej!

Skulle vilja få lite information om sjöarna helst älvorna som rinner där så fint.
            Ska bo vid Sunne/Arvika.

Tack på Förhand!
            Mangskogälvarnas fiskevårdsområde ligger mellan Sunne och Arvika. Flera bra Öringtjärnar och sjöar där bla Södra och norra baksjöarna, gravtjärn, övern mf
            Fiskekort finns på arvika fiskecenter och turistbyrån. Se till att du får med dig en karta över området. 125 spänn. 7 båtar att låna.

Mvh Gustaf

Kommentera

Fiske i värmland

Ska du bo i sunne/arvika trakten så kanske det här är nåt för dig och alla andra intresserade. Se vår nya hemsida för tre samarbetande fiskevårdsområden i Gräsmark: http://www.fiskeigrasmark.se/

Kommentera

Kring Glasskogen vid Arvika ska det finnas några vatten som är bra för öring. Rödingvatten finns vid Gräsmark och om du åker uppåt en bit så finns bra ädelfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av glimpan Visa inlägg
                  Hej!

Ska bo vid Sunne/Arvika.

Tack på Förhand!
                  Mangskogsälvarnas FVOF som nån tidigare skrev. Var uppe där i förrgår närmasre bestämt i Södra Baksjön och lyckas lura upp en en vacker mörk skogsöring på fluga.

Glasskogen/Finnskogen finns det många fina små vatten, bla Södra och Norra Örsjön , Vasstjärnet mm . Röding finns det i en hel del vatten där uppe.
                  www.lindh81.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                  0 svar
                  125 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg marcusosterberg  
                  Arbetar...
                  X