Tjo, jag fiskar oftast i nordnorge, men har börjat få upp intresset för insjö också, tänkte om några hade några goa tips på ställen i Karlstad. Har letat förgäves, trollat en del i alstersjön, fått några gäddor, inget vidare. Kastat i alsterån, vid slussen. Där har jag fått några större gäddor. Men det är fortfarande inget kalas fiske. Tips?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Karlstad
Collapse
X
-
Sg, jag var ute hela dagen idag. Först alsterån neranför slussen, vid herrgårn. Vi fick typ 4 gäddor o lite dret, ca 3 timmar. Sen åkte vi till scandic som du rekomenderade, fiskade vid stranden bakom scandic och udden vid bron. Helt dött, polaren fick en abborre lika stor som draget. Sedan sjöstad, andra sidan av kroppkärssjön, inte ett napp.. 7 timmars fiskande, inte så mkt i utbetalning
Aja men det var roligt ändå
Kommentera
-
trashmasta, det gjorde vi idag, fast sjösta, men det är ju kroppkärssjön, de sitter ihop igenom stora rör under rälsen, hur som helst så körde vi vanligt flöte med krok, mask. under 2 timmar fick vi ett par mörtar, var ju inget o hänga i granen kanske.
rekomenderas annat bete? samt tips på ett bra tackel för abbore, djup på flöte, nära vassen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av oddcurve Visa inläggSg, jag var ute hela dagen idag. Först alsterån neranför slussen, vid herrgårn. Vi fick typ 4 gäddor o lite dret, ca 3 timmar. Sen åkte vi till scandic som du rekomenderade, fiskade vid stranden bakom scandic och udden vid bron. Helt dött, polaren fick en abborre lika stor som draget. Sedan sjöstad, andra sidan av kroppkärssjön, inte ett napp.. 7 timmars fiskande, inte så mkt i utbetalning
Aja men det var roligt ändå
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
|
0 svar
124 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-09-10, 19:57 |
Kommentera