Fiske i Karlstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Karlstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Karlstad

Tjo, jag fiskar oftast i nordnorge, men har börjat få upp intresset för insjö också, tänkte om några hade några goa tips på ställen i Karlstad. Har letat förgäves, trollat en del i alstersjön, fått några gäddor, inget vidare. Kastat i alsterån, vid slussen. Där har jag fått några större gäddor. Men det är fortfarande inget kalas fiske. Tips?

Vad ska du fiska efter? Bara gädda? Isåfall säger jag bara: Älven!
    Exempelvis viken vid scandic hotell om du vill fiska centralt. Annars längre upp i älven mot forshaga.

Vill du fiska sutare, ruda och sarv finns det miljarder i Rudtjärn och Kroppkärr.

Kommentera

Sg, jag var ute hela dagen idag. Först alsterån neranför slussen, vid herrgårn. Vi fick typ 4 gäddor o lite dret, ca 3 timmar. Sen åkte vi till scandic som du rekomenderade, fiskade vid stranden bakom scandic och udden vid bron. Helt dött, polaren fick en abborre lika stor som draget. Sedan sjöstad, andra sidan av kroppkärssjön, inte ett napp.. 7 timmars fiskande, inte så mkt i utbetalning
      Aja men det var roligt ändå

Kommentera

Karlstad med omnejd har fantastiskt bra fiske. Nu kan det dock vara lite fel tid för gädda. Testa abborre. En stilla solnedgång med ett ytbete vid kroppkärr kan vara en skön adrenalinkick.
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

trashmasta, det gjorde vi idag, fast sjösta, men det är ju kroppkärssjön, de sitter ihop igenom stora rör under rälsen, hur som helst så körde vi vanligt flöte med krok, mask. under 2 timmar fick vi ett par mörtar, var ju inget o hänga i granen kanske.

rekomenderas annat bete? samt tips på ett bra tackel för abbore, djup på flöte, nära vassen?

Kommentera

Super Spook skulle jag köra med. Fungerar finfint i kroppkärr på borren. Ta några minuter innan ni börjar fiska och gå runt och kolla ifall ni ser någon jakt i ytan.
            http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Okok, någon url eller info om Super Spook?

Kommentera

tack så mycket

Kommentera

Ursprungligen postat av oddcurve Visa inlägg
                  Sg, jag var ute hela dagen idag. Först alsterån neranför slussen, vid herrgårn. Vi fick typ 4 gäddor o lite dret, ca 3 timmar. Sen åkte vi till scandic som du rekomenderade, fiskade vid stranden bakom scandic och udden vid bron. Helt dött, polaren fick en abborre lika stor som draget. Sedan sjöstad, andra sidan av kroppkärssjön, inte ett napp.. 7 timmars fiskande, inte så mkt i utbetalning
                  Aja men det var roligt ändå
                  Vad fiskade ni med? Om ni sätter er och metar vid piren (bredvid stranden) i kroppkärr så är det otroligt om ni inte får fisk. För där kryllar det av fisk.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                  0 svar
                  124 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg marcusosterberg  
                  Arbetar...
                  X