Fiske kring Karlstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kring Karlstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske kring Karlstad

Hej på er!

Jag är en glad amatör som ser fram emot att få fiska lite i sommar, nu letar jag efter lite tips på bra fiskevatten i och omkring Karlstad. Ägnar mig mest åt kastfiske men lite mete är ju också trevligt.

Hoppas någon har nåt bra tips som jag kan testa på!

Beror ju lite på vilka arter du är ute efter.

Vänern och klarälven håller ju både många arter och stora fiskar.
    Är det gös du är ute efter finns det ett gäng heta vatten inom några mils omkrets. Även pölar att meta i finns ett gäng.
    Specificera lite mer så kommer du säkerligen få många bra tips.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
      Beror ju lite på vilka arter du är ute efter.

Vänern och klarälven håller ju både många arter och stora fiskar.
      Är det gös du är ute efter finns det ett gäng heta vatten inom några mils omkrets. Även pölar att meta i finns ett gäng.
      Specificera lite mer så kommer du säkerligen få många bra tips.
      Nu är det väl på det viset att jag som glad amatör endast är ute efter att få napp och det spelar inte så stor roll vad som finns på kroken. Men gädda/aborre/gös är väl bra?

Ska ut imorgon hade tänkt Alstern eller gapern, är det någon som har något tips på bra ställen där?

Kommentera

Ursprungligen postat av klerty Visa inlägg
        Hej på er!

Hoppas någon har nåt bra tips som jag kan testa på!
        Jag har haft lite funderingar själv ang detta. Fiskade en del förra våren. Fick i princip inget.. Körde bara jerk.

Bor centralt och har ingen båt. Testade att fiska vid sjukhuset ner mot vänern. Fick noll. Fiskade vid reningsverket. Fick 1 liten gädda. Testade ytorna vid Scandic. Nada. Testade vid stenpiren/bakom denna. Fick noll.

Beslutade att det inte finns fisk i "tarmarna" på klarälven. Åkte till Gapern och lånade båt. Fick Gös, gädda och abborrar.

Testade 070430 att fiska i en skyddad vik vid sidan om Örsholmen. Fick två gäddor inom 10 min. De hade tänderna framme och var på hugget. Så nu vet jag i alla fall att det finns tre gäddor i älven. Men sen är det slut på fisk

Så tips på platser tar även jag emot. Ni behöver inte pinpointa med WGS84 eller RT90.. men ni kan ju hinta lite. Annars barrikerar jag mig nere vid Cafe August med metspö och mask. För där måste det väl ändå stå fisk.

Skitfiske på er.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
          Jag har haft lite funderingar själv ang detta. Fiskade en del förra våren. Fick i princip inget.. Körde bara jerk.

Bor centralt och har ingen båt. Testade att fiska vid sjukhuset ner mot vänern. Fick noll. Fiskade vid reningsverket. Fick 1 liten gädda. Testade ytorna vid Scandic. Nada. Testade vid stenpiren/bakom denna. Fick noll.

Beslutade att det inte finns fisk i "tarmarna" på klarälven. Åkte till Gapern och lånade båt. Fick Gös, gädda och abborrar.

Testade 070430 att fiska i en skyddad vik vid sidan om Örsholmen. Fick två gäddor inom 10 min. De hade tänderna framme och var på hugget. Så nu vet jag i alla fall att det finns tre gäddor i älven. Men sen är det slut på fisk

Så tips på platser tar även jag emot. Ni behöver inte pinpointa med WGS84 eller RT90.. men ni kan ju hinta lite. Annars barrikerar jag mig nere vid Cafe August med metspö och mask. För där måste det väl ändå stå fisk.

Skitfiske på er.
          Förra sommaren var jag längst ut på Örsholmen tror jag det heter mittemot göspiren, där finns ett litet vassrugg som jag lyckades dra en gädda ifrån men det avr också fångsten den turen.

Jag har dock hört ett rykte som säger att det finns ett grund vid spetsen av göspiren där det brukar stå en del fisk, är det någon som känner till detta?

Kommentera

Ursprungligen postat av klerty Visa inlägg
            Förra sommaren var jag längst ut på Örsholmen tror jag det heter mittemot göspiren, där finns ett litet vassrugg som jag lyckades dra en gädda ifrån men det avr också fångsten den turen.

Jag har dock hört ett rykte som säger att det finns ett grund vid spetsen av göspiren där det brukar stå en del fisk, är det någon som känner till detta?
            jo men området runt göspiren hyser en heldel fisk, men har du ingen båt eller? skulle nog säga att en båt höjer ditt fiskeresultat väldigt mycket. annars så satsa på mete från land efter ruda och sutare. eller kanske någon av vitfiskarna i klarälven lockar?
            Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff Visa inlägg
              jo men området runt göspiren hyser en heldel fisk, men har du ingen båt eller? skulle nog säga att en båt höjer ditt fiskeresultat väldigt mycket. annars så satsa på mete från land efter ruda och sutare. eller kanske någon av vitfiskarna i klarälven lockar?
              Var ute idag och sökte lyckan.
              Stod och dängde Buster Jerk i älven tills jag hade ont i handen. Fick ingenting.
              Men, tog en sväng till göspiren bara för att testa lite.

En tjej på piren fick en gädda på 7,1 kg och jag frågade henne hur det gått idag. Tja, det var deras 7:e gädda och alla mellan 3-7,1 kg på eftermiddagen. Jaha, bra då dänger jag lite jerk.. Tror ni jag får något.. Nope.

kan tillläggas att hon körde på haspel med blå jigg samt iklädd shorts. Själv hade man kittat upp sig med Klättermusen jacka och dylika brallor samt värsta RST spöt och ABU 5601JB med nice PP lina. Inte fick jag fisk för det.

Så zu morgen blir det slitna jeans, en träpinne och en gammal jigg med rostigkrok nere på göspiren. Här skall fixas gädda. Eller gös.

/kling

Kommentera

Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
                Var ute idag och sökte lyckan.
                Stod och dängde Buster Jerk i älven tills jag hade ont i handen. Fick ingenting.
                Men, tog en sväng till göspiren bara för att testa lite.

En tjej på piren fick en gädda på 7,1 kg och jag frågade henne hur det gått idag. Tja, det var deras 7:e gädda och alla mellan 3-7,1 kg på eftermiddagen. Jaha, bra då dänger jag lite jerk.. Tror ni jag får något.. Nope.

kan tillläggas att hon körde på haspel med blå jigg samt iklädd shorts. Själv hade man kittat upp sig med Klättermusen jacka och dylika brallor samt värsta RST spöt och ABU 5601JB med nice PP lina. Inte fick jag fisk för det.

Så zu morgen blir det slitna jeans, en träpinne och en gammal jigg med rostigkrok nere på göspiren. Här skall fixas gädda. Eller gös.

/kling
                kan ju inte vara roligt att trängas på göspiren.... brukar blir relativt packat med folk och tämligen sönderfiskat så fort värmen kommer upp.

Kommentera

vill du meta så kan du ju alltid fiska rudtjärn vid hockeyarenan

Kommentera

Ursprungligen postat av këff Visa inlägg
                    Nej, desvärre har jag inte tillgång till någon båt vilket ju är en enorm svaghet, men det är inte så mycket annat att välja på för en fattig student än att kasta så långt man bara kan från land

Tänkte ta en repa imorgon får se om det blir göspiren eller mittemot.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                    0 svar
                    125 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marcusosterberg  
                    Arbetar...
                    X