Fiske kring Karlstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kring Karlstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske kring Karlstad

Hej på er!

Jag är en glad amatör som ser fram emot att få fiska lite i sommar, nu letar jag efter lite tips på bra fiskevatten i och omkring Karlstad. Ägnar mig mest åt kastfiske men lite mete är ju också trevligt.

Hoppas någon har nåt bra tips som jag kan testa på!

Beror ju lite på vilka arter du är ute efter.

Vänern och klarälven håller ju både många arter och stora fiskar.
    Är det gös du är ute efter finns det ett gäng heta vatten inom några mils omkrets. Även pölar att meta i finns ett gäng.
    Specificera lite mer så kommer du säkerligen få många bra tips.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
      Beror ju lite på vilka arter du är ute efter.

Vänern och klarälven håller ju både många arter och stora fiskar.
      Är det gös du är ute efter finns det ett gäng heta vatten inom några mils omkrets. Även pölar att meta i finns ett gäng.
      Specificera lite mer så kommer du säkerligen få många bra tips.
      Nu är det väl på det viset att jag som glad amatör endast är ute efter att få napp och det spelar inte så stor roll vad som finns på kroken. Men gädda/aborre/gös är väl bra?

Ska ut imorgon hade tänkt Alstern eller gapern, är det någon som har något tips på bra ställen där?

Kommentera

Ursprungligen postat av klerty Visa inlägg
        Hej på er!

Hoppas någon har nåt bra tips som jag kan testa på!
        Jag har haft lite funderingar själv ang detta. Fiskade en del förra våren. Fick i princip inget.. Körde bara jerk.