Hur många är det som fiskar eller har testat Bysjön Eda kommun.
Jag är uppväxt nära sjön och följt den,s utveckling.
Det är framförallt Gösen som dök upp från ingenstans för 20 år sedan.
Det hade planterats Gös i sjön under sextiotalet.
Men ingen såg röken av den efteråt,(ingen i nät ingen på spö)
Så alla trodde väl att den inte klarat vattnet,så Gös i Bysjön Glömdes bort.
Så helt plötsligt hörde någon som hört av någon att någon hade fått en stor Gös på 7kilo.
Jag trodde det inte förrän en Sommar dag runt 1995 då låg vi å slö trollade med två Spön,och jag fick en Gös 5kg på en ABU reflex
Sedan köpte jag mig en Trollingbåt och lärde mig att fiska Gös,och jag har tagit många riktigt stora gösar 7-8kilo sedan rekordet 9,3.
Om du aldrig tagit gös över 6kg så kan jag hjälpa dig att ta en Rekordgös,boka tid för guide.
Men är du mer sugen på stor gädda ja då rekommenderar jag Ränken,där finns det monster upp mot 20kg.
Ränken är likt Fryken,blankt vatten å riktigt djup på sina ställen.
Där finns också Stor abborre.
Kan dessa vatten riktigt bra så stora chanser för rekord.
Jag är uppväxt nära sjön och följt den,s utveckling.
Det är framförallt Gösen som dök upp från ingenstans för 20 år sedan.
Det hade planterats Gös i sjön under sextiotalet.
Men ingen såg röken av den efteråt,(ingen i nät ingen på spö)
Så alla trodde väl att den inte klarat vattnet,så Gös i Bysjön Glömdes bort.
Så helt plötsligt hörde någon som hört av någon att någon hade fått en stor Gös på 7kilo.
Jag trodde det inte förrän en Sommar dag runt 1995 då låg vi å slö trollade med två Spön,och jag fick en Gös 5kg på en ABU reflex
Sedan köpte jag mig en Trollingbåt och lärde mig att fiska Gös,och jag har tagit många riktigt stora gösar 7-8kilo sedan rekordet 9,3.
Om du aldrig tagit gös över 6kg så kan jag hjälpa dig att ta en Rekordgös,boka tid för guide.
Men är du mer sugen på stor gädda ja då rekommenderar jag Ränken,där finns det monster upp mot 20kg.
Ränken är likt Fryken,blankt vatten å riktigt djup på sina ställen.
Där finns också Stor abborre.
Kan dessa vatten riktigt bra så stora chanser för rekord.
Kommentera