Ursprungligen postat av fredda86
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Molkomsjön
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggTackar! Var som jag trodde då att det va en ramp där.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fredda86 Visa inläggvarsegod
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fredda86 Visa inläggtror jag har hört talas om det, men jag har för mig att det var gapern men är inte säker.
Det jag blir heligt förbannad på är att man bara får ha ett spö per man, men man får köpa nätfiskekort och belamra hela förbannade sjön med. I somras var jag ute med ett par kompisar, körde tre spön, två på paravan. En gubbe cirklade runt oss ett tag för att sen åka in till oss. Han hälsade inte ens, utan sa "Nu fiskar du att olagligt du! Man får inte använda utter här". Efter att ha fått en mindre utskällning vevade jag upp ett spö och visade att det bara hängde en vobbler på. Gubben blev lagomt jämn i käften och drog iväg utan att be om ursäkt för sina påhopp.
Kan vara den sämsta typen av fiskevård jag varit med om. Fritt nätfiske och slakt men bara ett spö per kort för C&R-fiskande trollare. Okunskap kanske. Eller egoism.
Kommentera
-
Fisket i Mokomsjön har varit bra, väldigt bra tom. Hur det är idag vet jag inte men för 10-15 år sedan kändes sjön utfiskad. Nackdelen med sjön är väl att det finns mycket smått men det har även plockats upp rejäla monster, dock är detta ovanligt. Har du båt ska du åka bort åt blåbärsön och österängsön. Utanför Österängsön finns ett stort grund som det har bärgats mycket gös genom åren. Annars är ju inte sjön större än att man kan ta en tur runt. Trolling är bra och ligg ca 20- 30 m utanför strandkanten hela tiden så ska du se att du får napp. Neonfärgade wobblers i gult, rött eller orange, Nils masters, funkade riktigt bra när jag fiskade där.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
|
0 svar
149 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |