Hej är det någon här som har koll på hur fisket vid långsjön är? Speciellt abborre och gös är av intresse. Har flyttat till trakterna, och ser fram emot några härliga pimpelturer när isarna har frusit till.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiske långsjön vid Rimbo
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inläggTjena, har också precis flyttat hit och är skitsugen på att pimpla lite borre men har ingen vidare koll alls, men valloxen låter ju intressant!
Man kan hyra båtar via sportfiskeboden =)
Kommentera
-
Jag vet att folk fått både grov borre och gös på nät i Långsjön. Har själv aldrig fiskat annat än gädda där men fått lite små gösar på mete med mask. Prova runt ön, vid veka bergen och under kraftledningen där botten är hård. Annars kan jag rekommendera ån som rinner genom Rimbo för sommar fisket. Förvånansvärt fiskrik för att vara så liten. Är uppväxt i Rimbo så om du har mer funderingar kring fiskevatten är det bara att höra av dig.
Kommentera
-
Tjena!
Bor själv strax utanför Rimbo, men fiskar mest runt Norrtälje. Därför är jag nyfiken på alla tips lite närmare hemmet. Ån lät intressant, har tittat i den många gånger men precis som du säger är den ju liten och ser inte så inbjudande ut. Vad är det för fisk du fått där då?
MVH/TonyBira, bira, bärs!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SkogsboHade tidigare landställe vid Järsjöviken en bit från Hargshamn, där det finns en naturramp som är åtkomlig...2 Foton
-
Kanal: Region Uppsala
2024-10-02, 01:48 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pikeman59, 2021-11-15, 08:22
|
5 svar
539 visningar
0 gillar