Ursprungligen postat av GösMicke
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskevatten runt uppsala?
Collapse
X
-
Upp mot Tierp(Söderfors) har man ju Hjällsjön.. Bra P&T Vatten.. billigt med.. förra året låg årskortet på 500-600 kr.. fiske kort för ett rätt stort område där de finns lite strömt vatten med öring (Bredforsen) och en stor sjö men båge (hjällsjön) finns många sjöar runt om där man också får fiska..Naturcamping ligger nära och bra om man har husvagn
Kommentera
-
Bumpar upp den här ist för o starta en ny tråd.
Det lär finnas rätt mkt folk som fiskar runt Uppsala. Ge mig tips på vart man kan åka om man bara vill fiska lite en vardags kväll? Alltså rimligtvis inte mer än ett par, tre mil runt omkring men där det iaf finns hyfsad chans att få nån fisk (gädda, gös, abborre typ). Ekoln ja, men vart vid Ekoln? Nån sjö med hyfsat fiske?
Nån som har nåt vettigt förslag?
Kommentera
-
våra slätt sjöar är inte tråkiga
det finns massor av gädda i dom! men det är ju så att det är båt som krävs i dom flesta!
och tidig vår el sen höst då det är myket näckrosor i dom!JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&width=292&colorscheme=light&sh ow_faces=true&stream=true&header=true& height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>
Kommentera
-
Jag tycker inte heller att man ska räkna bort "skit sjöarna" man kan ha riktigt bra fiske i flertalet av dem bara man nöter lite. En liten båt som kan lyftas i för hand är super då det är dåligt med ramper. Metevatten är dom i princip allihopa det funkar ju fint från land också.
Skitfiske!
Kommentera
-
Östhammar / Öregrunds vatten är ju perfekt att åka till om du bor i uppsala. dock lär du ha tillgång till båt. Som Bosse där uppe sagt, hela skärgården är din här ju. Fiskar själv Östhamma/Öregrund och uppemot forsmark.[FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]
Kommentera
-
Jag har landställe vid sjön vällen, som ligger i närheten av fyrväpplingen och kanske 4 ml från uppsala, kommer aldrig hem tomhänt från sjön. Där finns gädda, abborre och så har en granne fått gös på nät en gång. Mina rekord för vällen är abborre ca 1,2 kg, gädda nästan 6 kg. Nackdelen är väl att man nästan måste ha tillgång till båt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SkogsboHade tidigare landställe vid Järsjöviken en bit från Hargshamn, där det finns en naturramp som är åtkomlig...2 Foton
-
Kanal: Region Uppsala
2024-10-02, 01:48 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pikeman59, 2021-11-15, 08:22
|
5 svar
510 visningar
0 gillar