Tips på fiskeplatser från land i enköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på fiskeplatser från land i enköping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på fiskeplatser från land i enköping

    Jag är nyinflyttad i enköping och skulle gärna vilja ha tips på bra fiskeplatser från land då jag saknar båt.
    eller om någon skulle kunna tänka sig att visa skulle det uppskattas med då jag fiskar själv iprincip hela tiden.

  • #2
    Hej!

    Har tyvärr inga tips men har själv nyligen hamnat i samma område. Men det verkar tyvärr vara ett dåligt ställe att bo på för fiske, jag har inte hittat något som verkar speciellt bra. På iFiske så är hela området runt helt tomt så det enda som finns är Mälaren. Mälaren från land brukar inte vara någon höjdare...

    Men vet någon något så är jag också nyfiken på att höra!

    Kommentera


    • #3
      Har testat lite vid haga småbåtshamn jämst med vassen och in i vassen och fått ett par gäddor. Inte bjässar men endå kul att få fisk

      Kommentera


      • #4
        Hej!
        Tyvärr finns det inget ställe som är särskilt givande från land här. Grönsöö kan ibland ge lite fisk och även ut mot Härjarö, men det är inget toppenfiske direkt. Strängnäs kan ibland vara bra men det är ganska högt tryck på de bra platserna. Rekommenderar att försöka införskaffa en båt eller kajak, då har du hur många platser som helst att välja!

        Kommentera


        • #5
          Tackar.
          har funderat på att hyra kajak i bredsand imorgon för att komma ut pä vattnet. Har du något ställa att rekomendera nära som man kan paddla till som funkar bra?

          Kommentera


          • #6
            Kolla runt öarna och grund på djupkartan så ska du nog hitta rätt!
            . om du inte har något lod så känn med jiggen att du står på hårdbotten, då är du hemma. Se till att ta med dig ett ankare med kajaken, kan blåsa upp en del imorgon. Skitfiske! Återkom gärna om hur det gick!

            Kommentera


            • #7
              Tack för tipsen. Saknar tyvärr ankare och ekolod men går nog bra endå

              Kommentera


              • #8
                Kan nog finnas ankare på ÖoB eller Dollarstore. Köp annars ett rep och sätt något tungt på det… jag skulle inte ge mig ut utan ankare när det blåser här och jag fiskar mycket från kajak

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av pikeman59, 2024-03-24, 15:42
                4 svar
                274 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Rospigg
                av Rospigg
                 
                Startad av Sami S, 2024-09-12, 14:30
                7 svar
                109 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Bilbo
                av Bilbo
                 
                Arbetar...
                X