Hej, senaste dagarna jag varit ute och fiskat runt kallerö i forsmark har det varit riktigt segt... ligger alltid minst 2 båtar och hammrar i viken... verkar som det är helt slutfiskat... fick upp 6 gäddor igår men ingen över 2 kilo syntes till alls... nån som haft bättre fiske där senaste tiden?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tvärdött gäddfiske i forsmark?
Collapse
X
-
Jag hade så jävla segt fiske omkring gräsö igår. Kunde inte ens hitta betesfisk. Stor tempskillnad beroende på var vi va, mellan 2g och 5,grader. Ingen tendens till lek. Däremot uppe kring kavarö längst inne i viken alog det rejält i vassen. Men där var tempen 6-7g.
Några vänner fiskade i relativ närhet men efter aborrde. Lyckades få fler gäddor dpck. Smällde på 5-7m på små jigg
-
Okej jadu va ute och kollade betesfisk vid kanter och liknande men hittade bara på ett ställe. Ingen framgång där heller. Detta var på ca 6m, längst in i vikarna va det ca 7 grader, hörde ett plask långt in men inget mer än så, kanske börjat leka men verkar inte vara i full gång. Hade dock kontakt med 6-7 fiskar men inga rejäla hugg, dessa varnog oxå i 1-2kg klassen. Svårt att hitta det lite större med tanke på hur öppet det är. Vart kan de större vara?
Kommentera
-
Pröva att göra som Jan Ohlsson (Fisheco) skrev om för en tid sedan? Han nöter branter och plattbottnar utanför lekvikarna i Mälaren. Där står de och väntar på rätt lektemperatur och säkert en långsamt fiskad jigg...?
Jag har inte kommit ut på fiske än (bilen på verkstad) men jag tänker ge den metoden seriös tid i år...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av alexanderpettersson Visa inläggHej, senaste dagarna jag varit ute och fiskat runt kallerö i forsmark har det varit riktigt segt... ligger alltid minst 2 båtar och hammrar i viken... verkar som det är helt slutfiskat... fick upp 6 gäddor igår men ingen över 2 kilo syntes till alls... nån som haft bättre fiske där senaste tiden?
Kallerö och Forsmark är inga vatten jag kan rekommendera om du ska fiska Gädda. Där finns det mest bara mindre Gäddor upp till cirka 7 kilos vikt...
Däremot har Havsöringsfisket i "varmvattenplymen" utanför kärnkraftsutsläppet år efter år varit otroligt bra under sena höstar och tidiga vårar ..
Havsöringsfisket utanför Forsmark brukar vara på topp från slutet på oktober till början av maj....
Det som för oss lockade mängder av både små och stora Havsöringar var det några grader varmare vattnet i kärnkraftsutsläppet...
Vi följde ytvattentemperaturen med termometern ombord och trollade fram och tillbaka i "varmvattenplymen" utanför 500-metersgränsen. Ofta fick vi helt blanka Havsöringar mellan 2,5 och 5,5 kilo. Ibland kunde vi få någon större Havsöring ända upp till 8,8 kilos vikt...
Wobbler som vi fångade både flest och störst Havsöringar på var (med 30 - 50 gram päronsänken och gummisnodd på linan) nerblyade guld/orange Bomber B14A-MKFOW, B15A-XMK, B15A-XMKO, B15J-XMKO och djupgående Bomber B25A-GPTBRO, B25A-MKFOW och B25A-XSIO "Fegisen". De djupgående Bomber B25A behövde vi inte blya ner för att fiska på rätt djup....http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm ...
Go for the Big Trouts!
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2017-04-10, 15:44.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SkogsboHade tidigare landställe vid Järsjöviken en bit från Hargshamn, där det finns en naturramp som är åtkomlig...2 Foton
-
Kanal: Region Uppsala
2024-10-02, 01:48 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pikeman59, 2021-11-15, 08:22
|
5 svar
510 visningar
0 gillar