Jag bor i Bälinge, norr om Uppsala. Jag har några kilometer till Ulva Kvarn. Jag var där och test-fiskade i somras. Det gav dessvärre inge vidare resultat. Jag fick ingen fisk . Men nu tycker jag att det är dags igen... Vad tycker ni ska man fiska nedströms eller uppströms? Sist jag var där så gick jag några tiotal meter nedströms men jag hittade inget bra ställe. Nu funderar jag på att fiska uppströms! Vad tror ni är bäst? Finns det något ställe man kan stå på uppströms? Jag söker abborre och gädda... Jag skulle vara jätte tacksam om någon ville svara . (p.s. Vad finns det för fiska vid Ulva Kvarn? )
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon som vet något om Ulva Kvarn?
Collapse
X
-
Nu när det är ordentligt med flöde i ån kan fisket nedanför forsen vara helt ok efter gädda. Har du tur när du fiskar efter aborre kan en asp kliva på (dom leker i strömmen) ovanför fallet i lugnvattnet finns en brygga man kan stå.på har dock inte fått något där men det står folk där har jag sett. Nära gamla e4 där.du.svänger mot ulva finns en bro, under den Och nära är det okej fiske.
Längre nedströms kanske ett par hundra meter efter forsarna vid ulva fanns en gång en brygga, där har jag inte vart på länge så vet inte om den är kvar.
Foton
Collapse
-
av SkogsboHade tidigare landställe vid Järsjöviken en bit från Hargshamn, där det finns en naturramp som är åtkomlig...2 Foton
-
Kanal: Region Uppsala
2024-10-02, 01:48 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av pikeman59, 2021-11-15, 08:22
|
5 svar
539 visningar
0 gillar