Kort pass idag, en vild blänkare ca 50 cm och en följare ca 65 cm. Försiktiga hugg, fisken satt på tredje hugget efter låååångt spinnstopp.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Det har varit tyst på den här tråden på ett tag. Hur har det gått för er öringsfiskare i Stockholmstrakten under november/december?
Själv har jag varit ute på fem bompass från land i november och december. När det gäller havsöring är bompass ”my middle name”, som de säger i USA. För två veckor sedan hade dock polaren en på – i ca 5 sekunder.
Som kompensation har jag ändå sett en dryg handfull leksugna öringar under min årliga öringspaning på platser i Stockholmstrakten där man inte får fiska. Tyvärr hade några av dem haft vita fläckar på huvudet – hoppas att de inte är svampinfekterade som många var förra året.
Nu fryser vattnet i spöringarna till is, så jag lägger jag nog fiskegrejorna på hyllan i väntan på nya havsöringsförsök i vår. Jag får trösta mig med att gäddfisket har varit väldigt bra i höst (slog mitt PB i oktober).
Det blev i alla fall några fina vyer att njuta av när fisken inte nappar
Gråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggEndast vart ute två gånger de senaste månaderna, bompass.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggJapp, ska försöka övertala familjen om ett tillfälligt entledigande av tjänsteförrättning.
Kommentera
-
Rätt färsk HÖ-fiskare och har varit ute rätt frekvent innan och under julhelgen. Oavsett väder har vi varit ute. Till slut knep jag och min vapendragare Två blanka den större strax under 3 kilo efter fyra dagar av bom. Fisketillfället innan fångstdagen tappade jag två.. Väddökusten med omnejd. Pannbensfiske så det heter duga och massa steg på stegmätaren. Den mest tungrodda dagen tror jag att jag gick runt två mil runt kusten. Ska ut på fredag igen innan den väntade minusperioden kommer. Smyger fram som en indian till platserna och drar en fin solfjäder. Jag har lustläst forumet på tips och tricks . Tack nördar Känns som den här resan bara börjat Att försöka förstå HÖ känns lika mystiskt som att förstå sig själv. Skitfiske på er alla 2018 !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KN Visa inläggBompass på Mörkö idag, blev bara 45 minuter då det var sandgrumligt vatten samt att jag snärtade av linan med min favvovicke med klantiga handskar.
Törs man fråga vilka delar av Mörkö som funkar och kasta från land?Senast ändrad av Trasselkastarn; 2018-03-13, 12:25.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 667 visningar
0 gillar