Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gurchan Visa inlägg
    Jag fastnade inte men drev över samma område igen efter grundstötningen och fick bekräftat att flaket sticker mycket längre norrut än vad sjökortet visar. Området jag gick på ligger helt klart på "vitt", området jag drev över och där det inte var mer än 1 meter djupt låg också på vitt. Antingen visar sjökortet fel eller så visade GPSen min dåvarande position felaktigt. Med tanke på att GPSen fungerat felfritt tidigare under dagen är min bästa gissning att det är sjökortet som visar fel. Helt säker kan jag dock inte vara.
    Inlagt i navionics. Så alla som använder den appen bör se markeringen

Kommentera

• Snyggt Micke!

Ser ju verkligen ut som att Navionics djupkurvor går helt annorlunda nu när jag kollar webappen i aktuellt område jämfört med t.ex. eniro. Det märkliga är att eniros ser ut som mitt kort såg ut på plottern och i plottern sitter.. navionics sjökort.. får inte ihop det!

Jag har anmält avvikelsen till sjöfartsverket så hoppas att dom gör något vettigt med infon.
      Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
      sigpic
      Skitfiske!

Kommentera

• Hur ser det ut där ni hittar havsöring nu?
        Jag fiskar kanter, uddar och anslutande vikar i furusundsleden men får bara gädda.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen
          Jag fiskar kanter, uddar och anslutande vikar i Furusundsleden och får så gott som uteslutande havsöring...

På 6-7 års fiske i detta område så har jag landat tresiffrigt med havsöring medan de gröna m gula prickar som jag fått i detta område kan jag räkna på ena handens fingrar...

Lite nyfiken på hur du lyckas Snajg31...?!?

/S
          Haha, ja, jag är också nyfiken på hur jag kan lyckas. Det här är platser där jag tidigare fiskat och fått havsöring, aldrig gädda! Nu har jag tagit 4(!) gäddor på 2 pass, men ingen HÖ.. :?

Känns inte som att havsöring vill stå på samma platser som gäddan, är det någon som vet?

Kommentera

• Ingen av er som går längre norrut upp mot Arholma / Björköfjärden efter HÖ ?
            Det är lite dåligt med info var folk brukar leta dom däruppe nämligen och hade tänkt åka ut ett dygn för att se om man har lite tur.
            Hört att dom fått på bottenmete med räka, men inte var nånstans.

Kommentera

• Odlad blänkare 56 cm, såg en del hoppande öringar också.

Kommentera

• Vi var två som fiskade vid Kapellskär (Skärholmen) från tvåtiden till solnedgången utan att känna ens ett litet nafs. Jag såg två andra fiskare som verkade få ungefär samma utdelning på sina mödor. När vi var på väg tillbaka mot bilen mötte vi ett gäng med en stor båt med en massa sportfiskedekaler på trailer och såvitt jag förstod var även de tomhänta.

Kommentera

• Norr om furusund, en odlad blank på ca 49cm, bra fajt trots storleken med höga hopp
                  Båtfiske, spinn, Truttan guld/orange. Högg kl 15 på meterdjupt vatten (10,7 grader)

Click image for larger version

Name:	DSC_0064.jpg
Views:	1
Size:	1,13 MB
ID:	1785801

Kommentera

• Gårdagens pass: en tappad, en som missdae draget(?!) och ett kraftigt pet..
                    Dagens försök, inte skymten av fisk! Inga gäddor iaf

Ser ibland "Norra" användas om norra skärgården, var börjar den?

Kommentera

• Ursprungligen postat av drdrain Visa inlägg
                      Ingen av er som går längre norrut upp mot Arholma / Björköfjärden efter HÖ ?
                      Det är lite dåligt med info var folk brukar leta dom däruppe nämligen och hade tänkt åka ut ett dygn för att se om man har lite tur.
                      Hört att dom fått på bottenmete med räka, men inte var nånstans.
                      I vattnet? Jag menar, det är ju så man gör när man fiskar. Tar sig till något ställe där det borde kunna finnas fisk och sedan kastar man ut sitt bete där man tycker att det ser mest lovande ut. Det där med att fiska på GPS-koordinater till något ställe där någon annan fått en fisk begriper jag mig inte på. Vad är det för fel på folk nuförtiden? Är det strålningen från mobiltelefonerna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar