Öring.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Inte riktigt Stockholm men frågar ändå.
Någon som känner till något bra ställe att fiska havsöring från land runt Strängnäs ?? :-)
Jag har bara bott här snart 1 år så vet inga bra ställe mer än put & take sjöar :-)
Annars får det bli en tågresa in till Stockholms ström imorgon :-)Senast ändrad av Classe69; 2016-01-29, 12:14.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Bestämde mig nu för att ta tåget in till Stockholm Ström imorgon bitti och prova lyckan :-)
Rapport kommer om det var lyckat eller bom :-)
PS. Någon som känner sig sugen är det bara grabba tag i fiskespöt och komma in :-) Kommer röra mig från rosenbad och ut mot Skeppsholmen :-)Senast ändrad av Classe69; 2016-01-29, 18:27.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Kommentera
-
Jättebompass idag :-( träffade säkert ett 20-tal fiskare idag och samtliga har gått bom idag :-(
Blåste lite och blandat sol och moln så det borde huggt bättre idag :-)
Jaja, nya tag nästa gång :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Kommentera
-
OK, jag känner mig böjd att hålla med om att det var en havsöring och inte en lax, eftersom en enig expertkår säger så. Då var det alltså min första havsöring. En lax hade kanske varit lite mer "exotisk", men lax har jag fått förut - dock bara på trolling.
Ursprungligen postat av RichardR Visa inläggGrattis till fångsten!
Varför tror du att det är en lax? Ser ut som en havsöring på bilden tycker jag. Lite svårt att se från den vinkeln bilden är tagen dock.
mvh
RichardGråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
"säkert ett 20-tal fiskare idag och samtliga har gått bom idag" får mig att komma att tänka på när jag för första gången försökte mig på havsöringsfiske i Strömmen vid tre tillfällen på 80-talet. Upp i ottan och fiskade i 3-4 timmar - fick ingenting (utom en liten nors, men den räknas inte). Förutom en gubbe bredvid mig, som fick en sik, fick ingen av de övriga 20-talet fiskare som jag såg, upp någonting de gångerna. Däremot hörde jag varenda gång: "Du skulle varit med igår, DÅ togs det upp 10 havsöringar, ingen under 7 kilo!". Fan tro´t.
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggJättebompass idag :-( träffade säkert ett 20-tal fiskare idag och samtliga har gått bom idag :-(
Blåste lite och blandat sol och moln så det borde huggt bättre idag :-)
Jaja, nya tag nästa gång :-)Gråt inte...
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gössermann Visa inlägg"säkert ett 20-tal fiskare idag och samtliga har gått bom idag" får mig att komma att tänka på när jag för första gången försökte mig på havsöringsfiske i Strömmen vid tre tillfällen på 80-talet. Upp i ottan och fiskade i 3-4 timmar - fick ingenting (utom en liten nors, men den räknas inte). Förutom en gubbe bredvid mig, som fick en sik, fick ingen av de övriga 20-talet fiskare som jag såg, upp någonting de gångerna. Däremot hörde jag varenda gång: "Du skulle varit med igår, DÅ togs det upp 10 havsöringar, ingen under 7 kilo!". Fan tro´t.
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Kommentera
-
Och jag själv fick en öringshona på 2,1 kg i onsdags - och det är en SANN fiskehistoria. Min första havsöring! Slö som fan, bara att hala in.
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggHaha, vart faktiskt en gubbe som sa att han fått 3 st runt 2-3kg igår :-) jag hade 2-3 hugg idag (tror jag) man luras ibland av strömmen :-) men det var en härlig dag varje fall, fick visa en kille oxå hur man knöt Bombarda, så det fick bli på mitt sätt :-)Senast ändrad av Gössermann; 2016-01-30, 18:23.Gråt inte...
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Tänkte bli mer aktiv i denna tråden i år. Lär mest bli en massa bompass men nån fisk ska jag nog lyckas med.
Lördagen var jag ute ett kort 2timmars pass mitt på dan på torö. Kraftig vind från söder och mulet. Solen sprack igenom en liten stund. Inte så mycket som ett pet på prylarna.
Idag var jag med svärfarsan på Muskö. Var ute vid 11. Mycket folk på första stället så blev bara en timme där. Vidare på nästa ställe fick vi vara själva, en kant på 2-300 meter där vinden låg på med fin sandbotten och mycket storsten å tång. Körde med både bombarda och spinn. Hade ett ytterst tveksamt följe men inget mer.
Blåste runt 10 sekundmeter och vädret var mulet och disigt. Nötte på några timmar å var hemma vid 5.
Bättre lycka nästa gång.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 797 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline