Efter ett relativt långt ( 4 veckor.) uppehåll gällande HÖ -fisket ,här kommer jag tillbaka och väcker till liv ämnet som håller på att läggas på stand by läge i väntan på att flyttfåglarna ska dra i väg dvs.höst.Blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det.Mina favorit hö-ställe kommer att ockuperas i hela 4 månader av folk som älskar sommaren,värme osv.Men också av såna ockupanter som ska fiska,grilla, supa,bada o lämna tonvis med skräp efter sig både i vattnet och utanför.Det kan kännas tråkigt med sommaren för min del.Plast i olika former (påsar,fiskelinor,kondomer,flaskor etc) är en vanlig sommarbild vid stränder där saknas folk som får betalt för att plocka andras skit.
Tillbaka till huvudämne.
Plats: Mörkö
Tid : 09:00/Idag
Vädret: molnigt/ sydost vind från 8 upp till 16 m/s
Temp: + 8 C. i luften något lägre i vattnet antar jag
Bete: Vicke 20 g.
Fångst: Havsöring 83 cm, vikten kan man bara spekulera 7+ kanske(tar jag med vågen garanterat ingen fisk den dagen)
C&R : Ja fast med en vis ångest,nämligen den hane svalde lite för mycket min vicke så att det kommit lite blod
men efter att jag inspekterat skada som såg inte såpass farlig släppte jag den vackra fisken tillbaka.Det var en stark och frisk öring med hel fena så jag hoppas att den klarar sig.Efter nästan 20 min.fight och en kort fotografering/undersökning accelererade den i väg som en racerbil.
Tillbaka till huvudämne.
Plats: Mörkö
Tid : 09:00/Idag
Vädret: molnigt/ sydost vind från 8 upp till 16 m/s
Temp: + 8 C. i luften något lägre i vattnet antar jag
Bete: Vicke 20 g.
Fångst: Havsöring 83 cm, vikten kan man bara spekulera 7+ kanske(tar jag med vågen garanterat ingen fisk den dagen)
C&R : Ja fast med en vis ångest,nämligen den hane svalde lite för mycket min vicke så att det kommit lite blod
men efter att jag inspekterat skada som såg inte såpass farlig släppte jag den vackra fisken tillbaka.Det var en stark och frisk öring med hel fena så jag hoppas att den klarar sig.Efter nästan 20 min.fight och en kort fotografering/undersökning accelererade den i väg som en racerbil.
Kommentera