Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
[QUOTE=Riverpike;923220]Efter 5-6 år av försök, resor över hela länet och tusentals kast,
så satt den till sist. den första, och den var värd ALL väntan.
3,6kg 70cm, trosa skärgård. från båt men högg nära land.
ÄNTLIGEN!!!
Ja vad säger man, fin fisk iofs, dock grundtips har du ingen erfarenhet av öring, läs på ordentligt, lägg en peng på guidad tur med erkänt bra guide (eller kunniga kompisar) en riktig genväg är det, bara ett tips ta det på rätt sätt...I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Riktigt flott öring! Stort grattis, välförtjänt!!
Ursprungligen postat av Riverpike Visa inläggEfter 5-6 år av försök, resor över hela länet och tusentals kast,
så satt den till sist. den första, och den var värd ALL väntan.
3,6kg 70cm, trosa skärgård. från båt men högg nära land.
ÄNTLIGEN!!!
[ATTACH=CONFIG]67756[/ATTACH]
Kommentera
-
Har varit ute en sväng idag.
Inledde dagens fiske med ett par HÖ-stopp där första platsen vid lunchtid först bjöd på ett bommat hugg på en 15 g Svart/Silver Vicke......bytte till favoriten....20 g Svart/Lila/Silver....och några kast senare låg den här lilla 40 cm sprallisen i håven:
Ytterligare ett par resultatlösa stopp innan vi gick över till att rycka lite strömming för att ha som betesfisk när siktet ställdes in på borre/gös/gädda...
På hemvägen blev det återigen fokus på HÖ....driftade bl.a en sträcka som jag normalt sett klassar som en "höststräcka"..med kort 3-meterskurva och stort djup utanför....och där ...utanför en utskjutande klippudde....får jag se en skaplig öring i 2,5-3 kgs klassen komma skjuten som en kanon från djupet precis som jag skall lyfta draget ur vattnet....spännande!!! Stora strömmingsstim på lodet precis utanför udden så det var antagligen en strömmingsjägare som stod och tog igen sig i branten mot land mellan attackerna ut mot smörgåsbordet i farleden utanför....
Gott att veta att det inte bara är de långgrunda sydvända vikarna som har potential att leverera för närvarande......
/S
Kommentera
-
Tjena alla silverjägare!
Vet att jag är ute på tok för tidigt men jag kan inte hålla händerna borta från flugspöt så tänkte svängs förbi djurgårdsbrunnskanalen för ett kvällspass i jakten på första silvret, läste på strömstararnas hemsida att första lekvandrarna dyker upp i aug-sep och kan bjuda på bra fiske!
Låter väldigt intressant i mina öron, någon annan än mig som trotsar värmen och kör ändå?Eat fish and maybe sleep - Simpelt!
Kommentera
-
har redan hunnit med 6-7 bompass ute i skärgården. ska upp tidigt imorgon men hakar gärna en annan kväll! imorgon!?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 821 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline