Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av woffe70 Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]66818[/ATTACH] Efter 2 bompass med grabben så lyckades vi i lördags lirka upp en rackare 3.9kg fördelat på 75cm, odlad, lite färgad så den fick simma vidare. Bete var Ludde millenium blå/silver, brukar köra med hempulade beten men efter att ha läst här att små beten funkat bra, så fick dyrgripen tjänstgöra.
    "Vi"? Det var alltså grabben som tog den?

Kommentera

• Nu behöver jag platstips för båtfiske efter silver runt Sollenkroka. Är ledig nästa vecka och tänkte dra ut för att främst fiska gädda men skulle gäddfisket gå segt tänkte jag ta en eller två dagar till att jaga silver. Kommer utgå från Sollenkroka med en mindre och ganska långsam båt så kan väl säga en radie på 3 till max 5km om det är en riktig hotspot. Skarpö har jag hört en del om men det känns lite långt med den båt jag har tillgång till och även svårt att hitta bra ställen när man aldrig fiskat på platsen förut. Blåser det dessutom upp på fjärden vill man nog sitta i en större båt, båten är en gammal Ockelbo kring 5m med en 10 eller 15hk utombordare och gör väl runt 10-12knop om det inte blåser för mycket.

Kommentera

• Nionde båtturen efter öring igår, fjärde öringen upp, om det nu kallas öring, kan inte ha vägt mer en ett halvkilo...
        Det har varit segt några dagar men igår var det lite bättre fart, hade ett gäng följare & tappade en 2-3kilos tyvärr.

Kommentera

• Var ute igår och värmde upp inför helgens Grinda Open.......bom blev det....tappade ett litet sprall i en södervänd vik........såg öringen jaga ifatt den svart/lila/silver Vicken......hugga.....sprattla till och sedan gå loss och pila iväg tillbaka till friheten...

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	388,9 KB
ID:	1773118

Nu skall kitten packas ihop för att efter lunch dra iväg till Grinda.....hoppas få se några av er i Fishermans Bar ikväll....

/S
          Senast ändrad av Silverbågen; 2014-04-11, 08:52.
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            Nu behöver jag platstips för båtfiske efter silver runt Sollenkroka. Är ledig nästa vecka och tänkte dra ut för att främst fiska gädda men skulle gäddfisket gå segt tänkte jag ta en eller två dagar till att jaga silver. Kommer utgå från Sollenkroka med en mindre och ganska långsam båt så kan väl säga en radie på 3 till max 5km om det är en riktig hotspot. Skarpö har jag hört en del om men det känns lite långt med den båt jag har tillgång till och även svårt att hitta bra ställen när man aldrig fiskat på platsen förut. Blåser det dessutom upp på fjärden vill man nog sitta i en större båt, båten är en gammal Ockelbo kring 5m med en 10 eller 15hk utombordare och gör väl runt 10-12knop om det inte blåser för mycket.
            Ont om platser utmärkta på kartan i det området....Skarpö är nog bästa tipset.....men blåser det på Kanholmsfjärden kan det bli besvärligt.......tog en tur med båt dit från Galtholmen i höstas....då låg Kanan blank som en spegel....men det hör nog till ovanligheterna

Runt Galtholmen finns en del platser som jag har svårt att se inte skulle kunna hålla öring emellanåt.....har hört att det tagits fisk där men inte gjort det själv....

Bästa tipset är nog annars Eniro och kolla sjökort/satellitbilder.....

/S

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
              Ont om platser utmärkta på kartan i det området....Skarpö är nog bästa tipset.....men blåser det på Kanholmsfjärden kan det bli besvärligt.......tog en tur med båt dit från Galtholmen i höstas....då låg Kanan blank som en spegel....men det hör nog till ovanligheterna

Runt Galtholmen finns en del platser som jag har svårt att se inte skulle kunna hålla öring emellanåt.....har hört att det tagits fisk där men inte gjort det själv....

Bästa tipset är nog annars Eniro och kolla sjökort/satellitbilder.....

/S
              Kul att du nämner Galtholmen eftersom det är där jag utgår från. Kanske onödigt att gå över ån efter vatten med andra ord. Ska spana lite mer på eniro.

Kommentera

• Den här gången var det jag som fick drilla, brukar säga att havsöring fiskar man tillsammans, annat är det när vi fiskar gädda då är det tävling;-)Lillkillen har bäst pb i familjen vad det gäller HÖ, så det är inge synd om honom, han var lika glad som jag för att vi lyckades få en.
                Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                "Vi"? Det var alltså grabben som tog den?
                Senast ändrad av woffe70; 2014-04-11, 13:11.

Kommentera

• Hemma efter att ha avslutat dagens Grinda Open.......

Grym start på dagen.....vi hade taktiken klar och brände raka vägen till ett av favoritspotsen....i tredje kastet krokar Harlequine.....dagens första öring.....YES! Direkt till ledningen!!! 61cm (visade sig senare vara 62 cm) Vild & Vacker hanne!

Name:	image.jpg
Size:	381,6 KB
ID:	1773126

Kändes kanon och vi var helt övertygade att efter en sådan start skulle det bli mer fisk.....men, men trots idogt nötande blev det ingen mer upp.....Henke var närmast med ett par hugg som hade kunnat ge segern.....men hur som helst så slutade det med en 4:e plats.....en cm från pallen....

Segrarfisken var en skaplig bit på över 80 cm och ca 4,8 kg om jag inte minns fel (resultatredovisning hittar ni på Sportfiskebodens hemsida)..

Totalt kom 25 båtar till start och Sportfiskeboden och Sundbybergs Sportfiske stod för arrangemanget där alla startavgifter går till öringutsättning i skärgården....

Team Silverbågen gratulerar vinnarteamet Poorboyz, och inte minst födelsedagsfirande Thomas Carlsson som tog vinnarfisken därmed kammade hem en Ambassadeur 5000 CDL Beer Edition..... skaplig födelsedags present

Henke gick inte heller lottlös utan fick med sig hem en ny öringpåk som tack för den landade öringen...

/S
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2014-04-12, 21:29.

Kommentera

• I lördags fick minsta killen sin första öring 2kg prick och 60cm:-) brukar vanligtvis släppa alla vilda öringar, men när det var hans första fick den följa med hem för rökning till påskbordet. Vi startade från Nynäs slott och åkte bara runt hörnet mot Studsvik och på första driften så nöp det i på en hemmagjord apelsinvariant. Han tappade en liten sprall på eftermiddagen också och fick 10 gäddor. Jag fick en gädda på hela dagen, men det spelar ingen som helst roll när det gick så bra för Marcus.

Name:	mackans.jpg
Size:	886,6 KB
ID:	1773147

Kommentera

• Ursprungligen postat av woffe70 Visa inlägg
                      I lördags fick minsta killen sin första öring 2kg prick och 60cm:-) brukar vanligtvis släppa alla vilda öringar, men när det var hans första fick den följa med hem för rökning till påskbordet. Vi startade från Nynäs slott och åkte bara runt hörnet mot Studsvik och på första driften så nöp det i på en hemmagjord apelsinvariant. Han tappade en liten sprall på eftermiddagen också och fick 10 gäddor. Jag fick en gädda på hela dagen, men det spelar ingen som helst roll när det gick så bra för Marcus.
                      [ATTACH=CONFIG]67081[/ATTACH]
                      Så ung och redan fått sin jungfrusil av silver. Bådar gott om intresset för fisket håller i sig. Må han få ett gott långt fiskeliv!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar