Ursprungligen postat av Hasse69
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Matte222 Visa inläggFiskade i Väddö kanal nu på em,fick en öring på ca 3kg. Den tog på en mid spigg firetiger vobbler.
Bild finns på min facebook sida,halv dålig kvalite på bilden.
Kommentera
-
Hej, jag tänkte ägna hela helgen åt att försöka ta min första havsöring utanför centrala stockholm eftersom flickvännen är bortrest. Då jag har lite skadeproblem kommer jag köra uteslutande mete med räka, eftersom jag inte kan kasta i timmar just nu. Så jag undrar om ni har tips på någon plats som lämpar sig extra bra för just mete och där man inte behöver söka av enorma sträckor. Jag har tillgång till bil så var platsen ligger spelar inte så stor roll. Vill någon fiska med mig i helgen vore det också väldigt trevligt.
Tackar för all grym info tidigare i tråden. Mvh, André
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Attelatte Visa inläggHej, jag tänkte ägna hela helgen åt att försöka ta min första havsöring utanför centrala stockholm eftersom flickvännen är bortrest. Då jag har lite skadeproblem kommer jag köra uteslutande mete med räka, eftersom jag inte kan kasta i timmar just nu. Så jag undrar om ni har tips på någon plats som lämpar sig extra bra för just mete och där man inte behöver söka av enorma sträckor. Jag har tillgång till bil så var platsen ligger spelar inte så stor roll. Vill någon fiska med mig i helgen vore det också väldigt trevligt.
Tackar för all grym info tidigare i tråden. Mvh, André
GösHasse, vill du få en öring i Stockholm utan att besöka skärgården, åk till bron/Djurgården, efter bron gå till höger förbi Barnens hus och vidare ut på bryggan, lägg ut ett räkmete eller mask med flöte, använd passande krok och flöte, var mycket uppmärksam, minsta ryck i flötet dra direkt använd lina som flyter typ fettad mono, sjunker den så går det åt helvete, om räkor ha dem i frysen, tina och återfrys ett antal gånger så de stinker så jävligt så lång tång krävs för hanteringen sen ut med skiten i plurret och vänta, iaf på senhösten lovar!
Kommentera
-
Hallå!
Idag var det någon konstig känsla i kroppen... Efter bara några timmars nötande så blev jag mer sugen på annat typ öl å en snabb shopping på Natur Kompaniet;-)
Jag var ute på Tyresö, kraftigt skiftande väder, inte märkbart lågvatten.
Så bom idag men som sagt blev bara några timmar...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 669 visningar
0 gillar