Ursprungligen postat av TAMTAM
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggNix, endast fångat EN öring i Strömmen, på senhöst nov/dec kolsvart var den......! smakade diesel, efter detta inte fiskat där.
Nu ska du inte ta illa upp, var och en väljer sitt men jag fiskar inte där, dock notera daggmask på enkelkrok/bly, typ norskt älvlaxfiske det fungerar även i Strömmen jag lovar, den högg på just detta, grymt bete men annat fungerar oxå tveklöst, det är billigt iaf (daggmask) lovar tro mej!
Får man godkända fiskar på det eller nappar de minsta på mask?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg....men snart smäller det.....vem vet.....kanske redan imorgon?
/S
Idag bar det av till en plats strax norr om Östanå.....fantastisk dag vid havet....sol från en klarblå och måttliga vindar...
När jag kom fram till platsen mötte jag en kille som just klippt en 2-kilos regnbåge på en bapelsin-färgad Ludde-kopia.....perfekt matfisk!!
Själv varvade jag fluga, spinn o bombarda och strax efter lunch-tid hamnade jag mitt i ett stimm med silversprallisar......klippte i rask takt två och bommade ytterligare två....allt på en bombarda-fiskad naturfärgad Zonker med hantelögon....
Den ena en 45:a med fettfena och den andra en klippt 35:a.....blanka och fina.....
Gav sedan the cursed Parrot-fly och flugspöt en chans men då var rushen över...
Gött att kunna konstatera att det känns som "unser in dem luft...und bald kommen die Löwen und die Bären...."
....blir nog ett pass imorgon med....
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggJupp....så blev det!!!
Idag bar det av till en plats strax norr om Östanå.....fantastisk dag vid havet....sol från en klarblå och måttliga vindar...
När jag kom fram till platsen mötte jag en kille som just klippt en 2-kilos regnbåge på en bapelsin-färgad Ludde-kopia.....perfekt matfisk!!
Själv varvade jag fluga, spinn o bombarda och strax efter lunch-tid hamnade jag mitt i ett stimm med silversprallisar......klippte i rask takt två och bommade ytterligare två....allt på en bombarda-fiskad naturfärgad Zonker med hantelögon....
Den ena en 45:a med fettfena och den andra en klippt 35:a.....blanka och fina.....
[ATTACH=CONFIG]64412[/ATTACH]
Gav sedan the cursed Parrot-fly och flugspöt en chans men då var rushen över...
Gött att kunna konstatera att det känns som "unser in dem luft...und bald kommen die Löwen und die Bären...."
....blir nog ett pass imorgon med....
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggJag kände på mig att denna dagen då jag ställde in skulle komma som ett brev på posten...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av wiloboken Visa inläggTjenar Joakim!
Skall inviga ditt gamla spö i morgon till min 2500c iar. Skitfiske på dig imorgon.
/Ingemar
/S
Kommentera
-
Du , Fogeljazz, vet du att det är brottsligt att inte ha fiskeprylarna med sig , när man besöker ett vatten. Den där godkända hö kunde ha varit din! //T
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 797 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline