Nu när trappan är öppen i strömmen är det några ställen man absolut ej får fiska på?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggNu när trappan är öppen i strömmen är det några ställen man absolut ej får fiska på?
kanske kan du hitta något här.http://www.stromstararna.se/
Ni som vill testa några "nya" havsöringsställen,kolla in länken nedan.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
kanske kan du hitta något här.http://www.stromstararna.se/
Ni som vill testa några "nya" havsöringsställen,kolla in länken nedan.
På dom igen
Bb
Tackar
Står såhär:
"2) Fiskesäsong och fiskesträcka
Hela året med undantag av fredsområdet 5 meter nedströms broarna från dammluckorna under förbudstiden 1/7 – 31/12. Överträdelse beivras samt polisanmäls och fiske-utr beslagtas.
Fiske avrådes på fågelmatningsplats och 'lekplatser' i Norrström, Stallkanalen och Djurgårdsbrunnsbron under lektid. Fiskeområdet sträcker sig från Riddarfjärden ut till Djurgården."
Avrådes går att tolka hur man vill. Alltså ej förbjudet med "rekommenderat att inte utföra viss handling"
Någon annan får klargöra vad som exakt gäller 100%
Kommentera
-
Precis hemkommen från Strömmen, 3h stod jag ut.....2 vicke drag fattigare, genom frusen och ingen silver fick jag, gav upp och åkte hem.
Flätlinan frös och spöringarna igen frusna, funderar på om jag ska ge upp HÖ fisket men vill ju så gärna ha en redig HÖ
Det är så sjukt mycket nors som dyker upp när mörkret faller så vet inte om det ens är nån ide då att fiska då HÖ:en har överflöd av mat. Eller vad säger ni experter?
Var 5 kast krokar jag en nors, och man kan även se de stora stimmen simma runt.Senast ändrad av Serigös; 2014-01-10, 20:48.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggPrecis hemkommen från Strömmen, 3h stod jag ut.....2 vicke drag fattigare, genom frusen och ingen silver fick jag, gav upp och åkte hem.
Flätlinan frös och spöringarna igen frusna, funderar på om jag ska ge upp HÖ fisket men vill ju så gärna ha en redig HÖ
Det är så sjukt mycket nors som dyker upp när mörkret faller så vet inte om det ens är nån ide då att fiska då HÖ:en har överflöd av mat. Eller vad säger ni experter?
Var 5 kast krokar jag en nors, och man kan även se de stora stimmen simma runt.
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggLämna flätlinan hemma....nu när tempen sjunker ner under nollan så är det monolina som gäller...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggEller Nanofil för meriterade hasplare...
/S
Kommentera
-
Ska avlägga rapport om ett bompass i riktigt grisväder. Känns som en ångvält kört över min kastarm och inte ett pet på grejerna, men det berodde på att min fluga mestadels fladdrade runt i vinden om den inte satt tvinnad runt spöt eller fast i huvan. Dock gav första passet med egen flugutrustning mersmak och kommer säkerligen vara förstavalet i kylan om inte vinden sätter stopp. Silverbågen såg i alla fall fisk om jag nu inte minns fel och det är alltid kul. Då vet man att de fortfarande är hemma i alla fall.
Harlequine- Norra Europas sämsta haspelfiskare och numera flugfiskewannabe!
Kommentera
-
På den tiden jag fiskade HÖ som mest så lyssnade jag såklart på min kamrat som var mer erfaren...
Det var nog No No att använda tafs
Ett starkt beteslås var viktigt
Gärna dubbla ringar mellan betet och 3-kroken
Någon form av garn eller slang med stark färg på kroken som huggpunkt
Mothugg och drillning med spöt i horisontalläge för att HÖ ej skulle hoppa i onödan och skaka av sig betet
Detta följdes noggrant såklart och visst fick man en del HÖ
Vad säger ni om det då?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 670 visningar
0 gillar