Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slippery when wet!

Idag gav sig Gurchan, Vert och Silverbågen ut med Silver Sharken i dimman för att jaga silver.

Dålig sikt, mycket lätta vindar, klart i vattnet, 1,4 grader i vattentemp samt något lägre vattenstånd än senaste tiden bidrog till dagens utmaning....

Förväntningarna var dock på topp och eftersom Vert hade krävt skepparn på fångstgaranti så gällde det att skärpa sig och plocka fram de ess ur rockärmen som kunde uppbringas...

Vert skulle inte bli besviken.....i en dyvik med lite grumligare vatten där fångstmannen i bästa fall hade väntat sig att landa en liten gäddsnipa small det på en blank fenklippt öring kring måttet på den blå/silverfärgade Vicke-kopian......

High Five på den!

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	688,0 KB
ID:	1771412

Viss dramatik i samband med landningen men till slut kom fisken upp i båten...som synes bjöd även poseringen på vissa bekymmer....men avkrokning och återutsättning gick desto bättre...

Utöver den landade fisken var det dött....inga efterföljare eller missade hugg....

En god fortsättning på det nya året blev det iaf...

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:27.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Det är bara att bocka och tacka för en trevlig dag ute i skärgården. Även om man skulle kunna önskat lite mer vind så är det underbart att kunna vara ute med båt den femte januari och stilla fiskebegäret.

Förväntningar ska vara höga och även målen för dagen!

Extra skoj att få lite ombyte från södra skärgården och testa lite omväxling mot gäddfisket som annars ligger närmast till hands. Det var många platser som mer kändes som halvgrunda sniphak vilket gör det roligare att leta havsöring i.

Även om det inte blev ett nytt PB på havsöring så var det en fin lite rackare som kom upp. Kortet visar tydligt att min vana att hantera små starka blanka hala saker inte är på samma nivå som att sätt gälgrepp.

Tack för ännu en trevlig dag i norra delen och även tack för att träffa Gurchan som ett nytt ansikte!

Kommentera

• Ännu en tur i Sharken men denna gången blev det inget "pang" bara "bom" för min del.
        Vert visade på att han kan hantera silver.. När dom fortfarande simmar i vattnet.
        När fisken lämnat vattnet vart det värre.! Men hellre det än, som en annan, tvärtom!
        Fisken blev landad och Kapten Silverbåge kunde notera ännu ett pass med fisk i båten!

Skepp o Hoj Silverbågen
        En Garde Vert

Tack för en skön dag på havet!
        Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
        sigpic
        Skitfiske!

Kommentera

• Bompass- "men det var skönt att komma ut..." Som vi sa som alltid efter ett bom. Min farbror hade ett hugg i alla fall.

Nu tänker jag inte skriva mer bompass utan väntar tills jag fått ngt.

Tåååååålamooood!!!!!!

Kommentera

• Är det nån ide att åka till oxnö ute på gålö? Har ju en 10mil att åka så måste planeras en del.
            Var där i slutet på november utan nån lycka. Fiskade då ett par hundra meter från den stora parkeringen, riktigt smidigt men får någon fisk där nu?

Kommentera

• Ursprungligen postat av MikaelH Visa inlägg
              Är det nån ide att åka till oxnö ute på gålö? Har ju en 10mil att åka så måste planeras en del.
              Var där i slutet på november utan nån lycka. Fiskade då ett par hundra meter från den stora parkeringen, riktigt smidigt men får någon fisk där nu?
              Va där i slutet av december utan lycka. Vi va dock osäkra på hur ok det va att fiska i militärområdet så vi fiskade bara i anslutning och borta vid hamnen. Inte ett pet i flugan.
              #OneFly
              http://vimeo.com/onefly
              http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

• Skall förtydliga vart jag fiskade, var ej längst ut vid militärområdet.
                Jag körde förbi campingen och parkerade på den stora grusparkeringen mitt emot båthamnen.
                Sen gick man max några hundra meter så fanns en riktigt fin "vik" och en bra sträcka från land.

I mina ögon perfekta HÖ förhållanden men dom är ju rätt luriga dom rackarna
                Nästan så man skall åka dom där 15 milen till bråviken istället där man lurat HÖ förut.

Kommentera

• Ursprungligen postat av MikaelH Visa inlägg
                  Skall förtydliga vart jag fiskade, var ej längst ut vid militärområdet.
                  Jag körde förbi campingen och parkerade på den stora grusparkeringen mitt emot båthamnen.
                  Sen gick man max några hundra meter så fanns en riktigt fin "vik" och en bra sträcka från land.

I mina ögon perfekta HÖ förhållanden men dom är ju rätt luriga dom rackarna
                  Nästan så man skall åka dom där 15 milen till bråviken istället där man lurat HÖ förut.
                  Tjääna
                  Sträckan du beskriver och fiskade på, ute på Oxnö är riktigt bra. Jag har fångat många där. Problemet är väl att man är många samtidigt som försöker. Har du möjlighet så åk dit mitt i veckan, då brukar det vara mindre med folk.
                  Varför inte kolla in havsöringskartan (länk nedan) och utifrån den planera en tur. På Gålö finns en mängd ställen att testa. Likaså på Muskö och Torö eller varför inte åka norrut från sthlm sett.
                  Möjligheterna finns
                  På dom igen
                  Bb
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Det var tuffa förhållanden idag som silverjägarna var tvungna att bemästra.Det gråa vädret med lite lagom regn gav en sån där höstmurrig stämning i skärgården. Sjunkande vattenstånd. I princip vindstilla med minimala krusningar på ytan samt ginklart vatten som nu håller ca 1.8 grader. Årets första pass i sällskap med Silverbågen inleddes med en redig nolla på fångstkontot. Inget konstigt alls med tanke på att fisket varit så otroligt bra sista tiden. Någon gång måste öringrushen ta slut. Inga pet eller följare som röjde silvrets närvaro. Frågan är om de har dragit vidare eller om de helt enkelt blir skygga och drar ut på djupet där vattnet är varmare. Nåja. Spekulera kring detta är kul, men nu ska mitt nya hemliga trumfkort plockas fram. Har i veckan införskaffat en flugfiskeutrustning, så nu ska det som den gode Lausvik tidigare uttryckte det " bli klass på bompassen". Lite kul var att en annan fiskare meddelade när vi kom iland att han tog 5st öringar idag. Ja j*vlar! Silverjakten fortsätter…
                    Senast ändrad av harlequine; 2014-01-07, 23:01.

Kommentera

• Det låter höra sig. Snart är kanske förhållandena tillräckligt j*vliga och hopplösa för att det ska bli intressant. Jag menar, kustfiske efter havsöring ska ju inte vara som abborrspinn i augusti. Eller hur?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar