Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjääna
    Fredagens fiske urartade fullständigt.
    Vi var på Torö. Testade ett ställe som gav en 4 kg gädda. Sen åkte vi vidare.
    Vi satte oss på stranden och intog lite lunch. Efter ett tag så såg vi att fisken vakade. Det låg helt i lä där vi var, hur som helst bestämde vi oss för att testa mete med räka. Lasse fick ihop sina grejor först och la ut grejorna mitt ibland vaken, flötet dök direkt men ingen fisk krokades, däremot slutade det att vaka. Efter ett tag började vaken igen och samma procedur upprepades. Jag knallade iväg efter stranden och spanade efter vak. Vaket kom och jag la räkan mitt i vaket, flötet dök direkt och jag drog till. Tvärstopp ,sen lossnade grejorna och flög i en fin båge och la sig vid mina fötter.
    När jag sitter där ock reder ut trasslet som blev så känner jag att jag mår illa och att magen känns som en ballong. Sen går det bara utför och efter ett antal spyor och självömkningar så kommer jag hem, där fortsätter eländet.
    Nu känner jag mig piggare och fiskesuget håller så sakteliga på att komma tillbaka.
    På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Gräsänkling = heldagsfiske. Trögt. En sprall upp när det började skymma. Skeppsholmen.

Kommentera

• ÄNTLIGEN! efter 4-5 bompass inne i stan, och 3 bompass på torö så satt den äntligen, första öringen

1,9kg, tog på en svart/silvrig vicke med orange buk ute på torö strax efter klockan 9 imorse.

Kommentera

• @andy
          Stort grattis!
          Måste varit en fin fisk!
          Vi bommade idag, riktigt segt faktiskt.
          //Gurra som du sprang på vid torö på juldagen
          Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
          sigpic
          Skitfiske!

Kommentera

• Bompass mellan 13:30-15:20, gav upp IOM att dragen tog slut i min låda, ute på Oxnö. Mycket fiskare igång dock, det var lite kul iaf.
            Live long and skitfiske på er!

Kommentera

• tusen tack! vi kanske springer på varandra igen, hoppas på att hinna med ett par pass till innan ledigheten är slut

Ursprungligen postat av Gurchan Visa inlägg
              @andy
              Stort grattis!
              Måste varit en fin fisk!
              Vi bommade idag, riktigt segt faktiskt.
              //Gurra som du sprang på vid torö på juldagen

Kommentera

• Nyårsslips och två tunga efterföljare

Idag avverkades årets sista HÖ-pass i Silver Sharken. Med på turen var Kajo och Tunan. Måttliga vindar och fantastiskt väder borgade för en fin dag på sjön.

Med vinden i baken fiskade vi oss norrut i Furusundsleden.....på ett av spoten träffade vi David som skulle ut med flytringen och köra fluga...för att inte förstöra nöjet för honom så drog vi vidare norrut.....det tackade han för....5 min senare ringde telefonen och D rapporterade att dagens första låg i håven....

Därför var det gött att några minuter senare kunna dra iväg ett sms till D.....1-1

En vild slips kastade sig glupskt över draget....svart/lila/silver Vicke....vad annars?!?

Inte den vildaste fightern men landades på lätta grejer så det var kul ändå ....7 fots Team Daiwa-spö och en Exage 1000 FC laddad med 0,13 Fireline. Kul också att även denna gång hålla bomturen borta från Sharken.

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	271,4 KB
ID:	1771366

Utöver den landade fisken bjöds vi på ett missat hugg och ett antal efterföljare ....det senare i form av två öringar respektive två båtar som drabbats av motorhaveri. Haveristerna kunde tacka sin lyckliga stjärna att det fanns lite galna silverjägare ute på sjön som kunde bidra med bogsering till hamn...

Så blev det ett gott slut på det här året.....och nu hoppas vi på ett gott nytt inför det som komma skall....

Visst ja....när vi lagt till i hamn plingade det till i mobilen.....det var från D.....2-1 stod det och med det följde en bild på en liten silversprallis.....bara att gratulera!!

/S
                Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:29.
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Min första tur

Hejsan alla besatta!

Brukar kika in i denna tråd titt som tätt. Utan att jag själv är någon hö-fiskare har jag tyckt att era rapporter är intressanta och att samtalsklimatet är litet mer vuxet. Hemlighetsmakeriet till trots. Tänker ju inte tala om var jag fick min nu senast heller

Gick på semester strax innan julaftonen och fick för mig att nu skulle det ske. Letade fram det jag hade som lämpade sig för avsett fiske och ringde kollegan. Väl ute vid kusten, söder om Eken, möttes vi av regn och blåst och allmänt skitväder.

Fisken lös med sin frånvaro, men vad jag förstått så är det i sin ordning när det kommer till hö. Plötsligt rycker det dock till i spöt varvid jag lite osäkert undrar om jag står och dagdrömmer mig till fångst. Nej, adrenalinstinn konstaterar jag att fisk är krokad och väl uppe i ytan kan jag se att det ej är havsöring. I handen artbestämmer jag den till att vara en Torsk! Springer bort till kollegan som utbrister. "Nej, fick du en torsk".

Riktigt kul fångst som lös upp en annars så frussen själ.
                  Är det någon som varit med om detta förut?

Vänliga hälsningar Åberg

Kommentera

• Skall tillägga att jag nu har införskaffat mig lite prylar för havsöringsfisket, har blivit torsk.

Kommentera

• Jajamensan :-) Drog en torsk på Gotland förra säsongen. Blev dessutom bom på Öring så torsk var bättre än inget... Idag var jag och en kompis på Torö. Blåste som attans så svårfiskat, men kitesurfarna var desto gladare! Var första gången jag var på Torö. Någon som har lust att ge ett tips eller två tar det tacksamts emot (kan skicka PM om ni inte vill skriva direkt i tråden). Verkar vara svårt med ställen, det mesta vi hittade var strandtomter. I princip var det bara ute på stenstrand vi kunde stå och kasta, och en udde sydväst därom. Men eftersom det verkar populär måtte det väl finnas fler platser man kan prova på ön!??

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar