Behöver den tonsättas?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
var också ute på torö på juldagen, inte ett hugg. kanske var er jag mötte? (jag hade röda regnkläder på mig)
Det blir ett nytt försök i helgen
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggJuldagens fiske med Gurchan nere på Torö bjöd på BOM BOM!
David som vid lunch pausen ringde för rapport och då fick veta att jag bestämt mig för att fånga silver på en fluga som jag "lånat" ur hans flugask förstod direkt varför silvret som för några dagar sedan visat sig för Barabajare i 100-tal...nu plötsligt totalt lös med sin frånvaro..
Det var ...
"The Curse of the Parrot Fly"
O thee cursed fly...
Its owner wonders why...
I can't catch fish,
to make My evening dish.
For the curse is real,
You will surely feel.
Unless a new owner,
makes claim as its holder.
Rid of it you must,
or eternally you will lust,
for silvery Torpedo.
That is the curses credo.
....så nu undrar jag och Gurchan om någon är sugen på en oliv/rosa Zonker???
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av andy-l Visa inläggvar också ute på torö på juldagen, inte ett hugg. kanske var er jag mötte? (jag hade röda regnkläder på mig)
Det blir ett nytt försök i helgen
Bara ut å nöta....förr eller senare är förbannelsen bruten....
Skitfiske!
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:31.
Kommentera
-
Då har jag och brorsan "fiskat havsöring" för första gången.
Vi började med att åka förbi fiskebutiken och köpte 3 st beten i olika färger och modell, sen bar det av ner till Skeppsholmen. Började ganska bra, brorsan fick ett rejält hugg men tappa fisken efter ett par sekunder eller så. Själv fick jag bottennapp och blev av med mitt nyinköpta bete.
Det hände inte så mycket mer så vi drog till Djurgårdskanalen istället. Jag fick en liten gädda och brorsan kasta bort sitt bete. Då hängde han på en viblure och fick napp på första eller andra kastet, stort va det och fisken tog mängder med lina. Men lyckan blev kortvarig. Lite fummel med en broms och linan gick av.
Under tiden passade jag på att få bottennapp igen och sumpa ytterligare ett bete...
Så vi slapp se någon havsöring och lyckades gå back 4 beten trots att vi köpt 3 nya. Vi kan bara konstatera att vi satt nytt personsämsta och att havsöringsfiske troligtvis inte är något för oss.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Meister Visa inläggDå har jag och brorsan "fiskat havsöring" för första gången.
Vi började med att åka förbi fiskebutiken och köpte 3 st beten i olika färger och modell, sen bar det av ner till Skeppsholmen. Började ganska bra, brorsan fick ett rejält hugg men tappa fisken efter ett par sekunder eller så. Själv fick jag bottennapp och blev av med mitt nyinköpta bete.
Det hände inte så mycket mer så vi drog till Djurgårdskanalen istället. Jag fick en liten gädda och brorsan kasta bort sitt bete. Då hängde han på en viblure och fick napp på första eller andra kastet, stort va det och fisken tog mängder med lina. Men lyckan blev kortvarig. Lite fummel med en broms och linan gick av.
Under tiden passade jag på att få bottennapp igen och sumpa ytterligare ett bete...
Så vi slapp se någon havsöring och lyckades gå back 4 beten trots att vi köpt 3 nya. Vi kan bara konstatera att vi satt nytt personsämsta och att havsöringsfiske troligtvis inte är något för oss.
Såg en hårding ute i flugvadet vid medeltidsmuseet i dag. Han hade vattnet i brösthöjd.
Kommentera
-
Fick hem mina kustwobblers idag! Ser riktigt fina ut med vassa krokar. Eventuellt lite tjockt gods i krokarna men svårt att klaga till det priset. Fick de färger jag bad om och alla var paketerade styckvis i plastförpackning. 22g med krok väger de. Nu återstår bara att gå ut och testa de på silvret!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggFick hem mina kustwobblers idag! Ser riktigt fina ut med vassa krokar. Eventuellt lite tjockt gods i krokarna men svårt att klaga till det priset. Fick de färger jag bad om och alla var paketerade styckvis i plastförpackning. 22g med krok väger de. Nu återstår bara att gå ut och testa de på silvret!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggVisst ser de fina ut men jag fortsätter nog att köpa mina Vicke (för 49 spänn styck) hos Dogger. Det tycker jag är ett skäligt pris och så slipper man uppmuntra piratkopiering och annat man helst inte vill ha att göra med.
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:32.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 662 visningar
0 gillar