Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
    Jag är skyldig till en... Få se vad den går för på "Grevens" imorgon. Har du ngt tips på hur man ska pimpa kroken?
    Jag brukar binda lite hår på kroken. Se bilden nedan (Obs! bilden är lånad från [Andreas])

Click image for larger version

Name:	nov_18_6.jpg
Views:	1
Size:	225,0 KB
ID:	1771301
    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-12-20, 20:41.

Kommentera

• Tjääna
      Angående lila vicken, idag sööööööööööööög den, förresten så gick den väl inte så bra sist "Silverlallarn" använde den heller. Jag vet inte exakt men SB har väl använt den typ 5-6 gånger. Visst har den fångat en del fisk.
      Jag tänker att den måste nog leverera under en längre tid än fyra veckor innan den får en given plats i min dragask. Den kommer att få sin tid varje pass framöver, sen får vi se.............
      Lite "Viblurk" varning här.
      På dom igen
      Bb
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
        Tjääna
        Angående lila vicken, idag sööööööööööööög den, förresten så gick den väl inte så bra sist "Silverlallarn" använde den heller. Jag vet inte exakt men SB har väl använt den typ 5-6 gånger. Visst har den fångat en del fisk.
        Jag tänker att den måste nog leverera under en längre tid än fyra veckor innan den får en given plats i min dragask. Den kommer att få sin tid varje pass framöver, sen får vi se.............
        Lite "Viblurk" varning här.
        På dom igen
        Bb
        Beställde du viblurk också????

/S
        Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:50.

Kommentera

• Ja idag blev det ingen fisk för egen del, men fick i alla fall se hur man lurar silvret på fluga på hemmafronten. Sjukt kul att vifta runt med flugspöt som omväxling till en surrande DC broms. Ja, nu vankas dessa episka bompass som herr Lausvik vurmar för, så varför inte göra det med stil (och i nuläget en halvt förlamad underarm efter någon timmes spöföring).

Kommentera

• Nån som har kört nått i djurgårdsbrunnskanalen på sistone?

O nån som vet vart det är smidigast att parkera närmast kanalen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
              Jag är skyldig till en... Få se vad den går för på "Grevens" imorgon. Har du ngt tips på hur man ska pimpa kroken?
              Har kört bart på Svart/Lila/Silver Vicken....har tidigare testat med fjäderkrok typ B3 bonker på andra Vickar ..dock utan framgång.....en liten nackdel? med fjäderkroken är att gången blir lite mindre yvig..

På mina egentillverkade drag har jag pimpat krokarna med röd/vita alt rosa/vita indianpärlor på krokskaftet....och det har funkat bra....gör dock att krokarna rostar lättare eftersom de binder fukt kring krokarna när de ligger i draglådan...

Men det är väl som vanligt....det man tror på har bäst chans att funka....

Kör man bara på Svart/Lila/Silver Vicke utan pimpad krok är chansen stor att det är det som kommer att funka bäst......

/S
              Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:50.

Kommentera

• Tjena!

Ninjar tråden lite.

Jag har tänkt prova fiska havsöring men ha absolut ingen erfarenhet av det.

Vilken kaliber på grejer bör man ha, funkar det jag har till abborre och lättare gäddfiske?

Vilka 2-3 beten bör jag fixa för att ha en chans?

Vart finns det bra ställen från land?

Eller är det någon som man kan hänga på med ut?

Tacksam för alla svar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
                  Tjena!

Ninjar tråden lite.

Jag har tänkt prova fiska havsöring men ha absolut ingen erfarenhet av det.

Vilken kaliber på grejer bör man ha, funkar det jag har till abborre och lättare gäddfiske?

Vilka 2-3 beten bör jag fixa för att ha en chans?

Vart finns det bra ställen från land?

Eller är det någon som man kan hänga på med ut?

Tacksam för alla svar.
                  Utrustningen du har funkar säkert....ett 8-10 fots spö med betes vikter i intervallet 7-40 g (7-21, 10-30, 14-40 g)

En haspelrulle i size 2000-4000, eller mindre multi

När det gäller bete behöver du bara backa lite här i tråden för att få ett hett tips...(ledtråd Svart/Lila/Silver Vicke) men i stort set vilket HÖ bete som helst lär ha chans att leverera bara du är på rätt plats vid rätt tidpunkt....även om det inte alltid gäller (se Barabajares inlägg ovan)

Platser hittar du också om du backar tillbaka i tråden....även om en del blivit sura för att platser nämns vid namn.....

Orkar du inte ögna igenom tråden efter tips kan du kolla upp Tonyex karta som han länkar till längst ner i sina inlägg....där finns ett gäng möjliga platser markerade

Vill du haka på någon gång är det bara att dra ett PM

/S
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:51.

Kommentera

• Tackar! Jo, jag har kollat igenom (inte hela) tråden och hittat en hel del nyttigt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      Har kört bart på Svart/Lila/Silver Vicken....har tidigare testat med fjäderkrok typ B3 bonker på andra Vickar ..dock utan framgång.....en liten nackdel? med fjäderkroken är att gången blir lite mindre yvig..

På mina egentillverkade drag har jag pimpat krokarna med röd/vita alt rosa/vita indianpärlor på krokskaftet....och det har funkat bra....gör dock att krokarna rostar lättare eftersom de binder fukt kring krokarna när de ligger i draglådan...

Men det är väl som vanligt....det man tror på har bäst chans att funka....

Kör man bara på Svart/Lila/Silver Vicke utan pimpad krok är chansen stor att det är det som kommer att funka bäst......

/S
                      Ja, jag satsar på naket. Regnet slutar k13:30 idag, då blir det att finkamma stränderna. Jag tog ju upp båten 2 månader för tidigt i år.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar