Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
-
Även dagens tur bjöd på silver...denna gång på Harlequines hemmaplan (i närheten av Umegurras favoritspot)
Idag stod flugfiske på programmet...Henke skulle testa för första gången....och jag tänkte spräcka säsongsnollan på flugspöt....
Med på turen var David som gjorde sitt andra HÖ-pass för säsongen ...,,på det förra klippte han en öring....och se!!....så blev det idag med....när en blank och fenklippt öring på ca2 kg klippte hans rosa/vita Polarmagnus....Mr 100 %!!!
För egen del blev det inte mer än ett kort hugg och således ingen spräckt nolla...
Henke visade oanade talanger och för hans del innebar dagens tur sannolikt att han fick blodad tand och nu kommer att kitta upp sig med egna flugprylar...
Imorgon är vi på det igen...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:48.
Kommentera
-
Tjääna
Här kommer en rapport från Torö.
Idag var det sanslöst, inte för att vi fångade många fiskar utan för att det var såå mycket fisk i farten.
Det var jagande stim på fler platser samtidigt.
Det var plogvågor,plask och fiskar halvvägs ur vattnet.
Det såg ut att vara spigg på menyn.
De flesta stimmen gick väldigt nära land. Flera gånger stod jag en bit ut i vattnet när det plötsligt satt igång, fiskarna passerade och jagade typ 7-8 meter ifrån mig. Vid ett tillfälle backade jag upp på stranden eftersom de kom rakt emot mig.
Tyvärr var dom inte sugna på det vi hade att erbjuda (hela dragasken och även ett gäng olika flugor). Naturligtvis hade jag lämnat räkorna hemma, vi hade dock ett gäng följare och några stötar.
Tillslut lyckades vi få upp en sprall som tog på en lila Lynx.
Fantastiskt roligt, spännande och väldigt frustrerande.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Rapport från Lundgrens.
Minst 10 sålda lila/silver/svarta Vicke senaste veckan. Tydligen varit ett galet tryck så nu har dom slut på 20 grammaren.
Dom kunde inte förstå hur det kom sig så jag hänvisade till Silverbågen så han kan få sin provision!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gurchan Visa inläggRapport från Lundgrens.
Minst 10 sålda lila/silver/svarta Vicke senaste veckan. Tydligen varit ett galet tryck så nu har dom slut på 20 grammaren.
Dom kunde inte förstå hur det kom sig så jag hänvisade till Silverbågen så han kan få sin provision!
Live long and skitfiske på er!
Kommentera
-
Var själv inne på Dogger idag och på Vicke hyllan så gapade hålet på den svart/lila/silver färgade 20-grammarens hållare mest av alla färger...2-3 st såg det ut att vara kvar 10+ på alla andra färger....wonder why???
/S
..,.kan det vara BB som varit där och nallat lite...??Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:48.
Kommentera
-
Kul när "gamla" ställen levererar! Det kan mkt väl bli en tur för mig del "där borta" nu i mellandagarna, vem vet.
//T
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggVar själv inne på Dogger idag och på Vicke hyllan så gapade hålet på den svart/lila/silver färgade 20-grammarens hållare mest av alla färger...2-3 st såg det ut att vara kvar 10+ på alla andra färger....wonder why???
/S
..,.kan det vara BB som varit där och nallat lite...??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggVi kanske ses...
/S
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 673 visningar
0 gillar