Ursprungligen postat av aliosh
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggFina men funkar dem?
dittdrag.se säljer ju dessa och de som testat de säger att de funkar.
Kommentera
-
-
...30 minuter med flugspöt igår räckte inte för att avgöra SHS08:s KM på hemmaplan....nu var det inte bara jag som bommade....utan hela ligan av flug- och spinnfiskare som hade slutit upp vid Breviksbadet i Åkersberga blev utan silver igår.....kul ändå att träffa en del av entusiasterna...
Idag blev det en kortare tur efter lunch.....och se.....på andra stället var det återigen dags för den svart/lila/silver-färgade Vicken att leverera....en fisk runt måttet som krokades loss i vattnet och snabbt fick friheten åter....(tackade mig själv för att jag beställde beten.nu:s resterande lager av den färgen på 20-%-rean...)
Imorgon blir det ny tur med Harlequine i Silver Sharken (gött med gubbar som har flexibla arbetstider som tillåter lite fiske.....)
Rapport kommer...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:37.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg...30 minuter med flugspöt igår räckte inte för att avgöra SHS08:s KM på hemmaplan....nu var det inte bara jag som bommade....utan hela ligan av flug- och spinnfiskare som hade slutit upp vid Breviksbadet i Åkersberga blev utan silver igår.....kul ändå att träffa en del av entusiasterna...
Idag blev det en kortare tur efter lunch.....och se.....på andra stället var det återigen dags för den svart/lila/silver-färgade Vicken att leverera....en fisk runt måttet som krokades loss i vattnet och snabbt fick friheten åter....(tackade mig själv för att jag beställde beten.nu:s resterande lager av den färgen på 20-%-rean...)
Imorgon blir det ny tur med Harlequine i Silver Sharken (gött med gubbar som har flexibla arbetstider som tillåter lite fiske.....)
Rapport kommer...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggGrattis till en skaplig fångst. Fast litet orutinerat verkar det ju vara att ta ut hela säsongskvoten två dagar innan KM...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:38.
Kommentera
-
Så har vi (Harelequine och Silverbågen) varit ute och fyllt en ny säsongskvot.....
I stort sett samma repa som sist men idag var det sydvästliga vindar så vi fiskade oss norrut istället för tvärtom som sist....
Efter att ha betat av ett par spots utan kontakter kom vi till en friliggande grynna som brukar kännas het.....drog ett kast rakt över grynnan och tänkte att nu blir det bäst att veva på lite för att inte fastna.....shit där fastna draget.....nej vänta....mitt gamla hederliga Jack Sheldon-spö gungade fint i toppen..BAM!!!..FAST FISK!!!.....efter en stunds drillning gled en vilding på drygt två kg över håvkanten....High Five!!! Fisk i båten idag igen....och även denna på svart/lila/silver Vicke....
Vi fiskade vidare och norrut och började nu närma oss platsen för förra turens andra firre......och Henke som nu börjat tröttna på att enbart håva silver satt på ett röd/svart 08-Spöket....och se!!! Det gav resultat....High Five igen!!!
Ankaret åkte i samband med håvningen...och eftersom platsen levererat så bestämde vi oss för att ligga kvar en stund....vi snackade lite om dragfärgens betydelse och när jag böjer mig fram för att studera Henkes 08-Spöke får jag se en stor öring komma som skjuten ur en kanon mot draget men tyvärr i sista stund vända när den fick syn på båten....Adrenalinpåslag....den var STOR!!!
Några kast senare....pang!! Det suger tag i spöt och jag förstår snabbt att det handlar om en lite bättre fisk....efter några rejäla rusningar där fisken både varit på väg in i ankarlinan i fören och motorn i aktern så gled den över håvkanten....bättre fisk så vågen åkte fram....3,3 kg.....yeeehaah!!!!
Henke som, ivrigt påhejad av Hemi & TAMTAM, hade lämnat multikitten hemma fick nu se vad man kunde åstadkomma med en gammal hederlig vänstervevad haspel...och som om inte 3 fiskar upp skulle vara nog för att övertyga klippte han i rask takt två snabba innan det var HIGH FIVE och hemfärd....
08-Spöket Röd/Svart - Vicke Svart/Lila/Silver 3-2........ett resultat som duger...
På torsdag är det på't igen.....en ny säsongskvot att fylla
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:40.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg...30 minuter med flugspöt igår räckte inte för att avgöra SHS08:s KM på hemmaplan....nu var det inte bara jag som bommade....utan hela ligan av flug- och spinnfiskare som hade slutit upp vid Breviksbadet i Åkersberga blev utan silver igår.....kul ändå att träffa en del av entusiasterna...
Rapport kommer...
/S
Hittar du ett bra, förtroendeingivande Havsöringsdrag som levererar gång på gång, år ut och år in bör du köpa ett större antal av det draget...
Go for the Big Trouts!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 670 visningar
0 gillar