Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ännu ett bompass på djurgården avklarat. Något som kändes som ett försiktigt hugg på morgonen sen helt dött. Kanske ska man satsa på ett pass närmre strömmen nästa gång. Ska ju bli plusgrader igen i veckan så man slipper igenfrysta spöringar och is i rullen. Nu blir det en varm dusch och en rejäl whisky för att tina min stelfrusna kropp.

Blev lekande med fjäderring att fästa betet i. Hittade bara beteslås i gäddstorlek hemma som kändes lite overkill.

Kommentera

• Idag låg horsan spegelblank och solen sken.. vi nötte vidare men fick ingen öring. Blev rätt så jobbigt på slutet med all is överallt, i båten, rullen, spöringarna och skägget.. och på torsdag åker båten upp så något mer båtpass blir det inte i år, men jag tycker att man nästan fiskar mer effektivt från land ändå.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
        Ännu ett bompass på djurgården avklarat. Något som kändes som ett försiktigt hugg på morgonen sen helt dött. Kanske ska man satsa på ett pass närmre strömmen nästa gång. Ska ju bli plusgrader igen i veckan så man slipper igenfrysta spöringar och is i rullen. Nu blir det en varm dusch och en rejäl whisky för att tina min stelfrusna kropp.

Blev lekande med fjäderring att fästa betet i. Hittade bara beteslås i gäddstorlek hemma som kändes lite overkill.
        Varför inte köra i strömmen? Känns som du vill undvika det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
          Varför inte köra i strömmen? Känns som du vill undvika det.
          Får väl testa. Gillar att få lite naturupplevelse när jag fiskar också så jag har medvetet valt bort strömmen men är fångstchanserna större där får jag väl testa ett pass i veckan.

Kommentera

• Tips på Vicke beten knappt 13kr per bete.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
              Tips på Vicke beten knappt 13kr per bete.

http://www.aliexpress.com/item/New-A...845098356.html
              Ser fina ut! Fick bli en order. Gillar namnet också "Impending Death".

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                Ser fina ut! Fick bli en order. Gillar namnet också "Impending Death".
                Haha ja verkligen.

Kommentera

• Gick av en händelse förbi strömmen i kväll, stallis helt stängt. Noterade, förstår inte varför att trots att luckan i norrström är stängd och ingen överströmning av densamme ..såå...virvlar det ordentligt nerströms stora luckan och svag ström ink. virvlar nerströms norrbros pelare och strömmande utanför operan. Trots helt stängd lucka! Begriper inte hur det är möjligt. Strömmen motsvarar ungefär vad som är vanligt vid halvlucka..Kanske de av misstag höjt luckan en aning så att den "läcker" i underkant? Eller råkads jag gå förbi just vid sjunkande vattenstånd i saltsjön?

Det var ju härom dagen risk för att saltsjön skulle strömma in i mälaren p.g.a högt vattenstånd i förstnämnda. Därför stängdes stallkanalen..
                  Senast ändrad av Hemi; 2013-12-08, 18:23.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                    Gick av en händelse förbi strömmen i kväll, stallis helt stängt. Noterade, förstår inte varför att trots att luckan i norrström är stängd och ingen överströmning av densamme ..såå...virvlar det ordentligt nerströms stora luckan och svag ström ink. virvlar nerströms norrbros pelare och strömmande utanför operan. Trots helt stängd lucka! Begriper inte hur det är möjligt. Strömmen motsvarar ungefär vad som är vanligt vid halvlucka..Kanske de av misstag höjt luckan en aning så att den "läcker" i underkant? Eller råkads jag gå förbi just vid sjunkande vattenstånd i saltsjön?

Det var ju härom dagen risk för att saltsjön skulle strömma in i mälaren p.g.a högt vattenstånd i förstnämnda. Därför stängdes stallkanalen..
                    Skumt det där.. Så luckan är stängt men det strömmar?

Kommentera

• Fina men funkar dem?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar