Tredje passet den här veckan utan någon öring idag. Idag fiskade vi från båt runt horsfjärden, det blåste på duktigt från NV och snön vräkte ner, men det var härligt att vara ute ändå.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggHaspel och nylon regerar.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggJa vafan har du så jävla rätt eller... riktigt bra är inlägget! bästa hälsningar till dej tro mej!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggAtt nylonlinan regerar köper jag, men haspel???….där går gränsen. Själv får jag oftare rapportera fångst när multin är använd. Men nuI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggJa tar väl tio år eller så för dej att inse sanningen..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggJa tar väl tio år eller så för dej att inse sanningen..
Harlequine du skriver: "Eftersom jag använt multi sen slutet på åttiotalet så är det nu lite mer än tjugo år sen jag insåg multins fördelar gentemot haspel."
Jag, undertecknad, har fiskat med Ambassadeur 5000 multirulle sedan år 1952 och Mitchell 300 haspelrulle sedan 1958. Båda rullarna är mina bästa vänner! Det är bara det att jag umgås med dem gärna var för sig och tillsammans med passande beten, fiskarter, fiskemetoder, fiskeplatser och fiskespön... men ingen av rulltyperna ratar jag....
Var sak på sin plats sa "städkäringen" när hon slängde in skridskorna i kylskåpet ..
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2013-12-07, 19:05.
Kommentera
-
Då var rullen laddad med 0,32 nylon inför morgondagens pass! Hur fäster ni betet? Knyta direkt i nosöglan eller beteslås? Vill gärna ha ett lekande någonstans så funderar på lekande och fjäderring att fästa betet i men har bara en massa stora lekande och fjäderringar från gäddfisket hemma så de kanske skrämmer fisken? Ska gräva lite i gömmorna.
Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-12-07, 20:13.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggDå var rullen laddad med 0,32 nylon inför morgondagens pass! Hur fäster ni betet? Knyta direkt i nosöglan eller beteslås? Vill gärna ha ett lekande någonstans så funderar på lekande och fjäderring att fästa betet i men har bara en massa stora lekande och fjäderringar från gäddfisket hemma så de kanske skrämmer fisken? Ska gräva lite i gömmorna.
Kör med beteslås...tror inte du behöver vara överdrivet orolig för att öringen skall skygga...är du på rätt plats och dom är i stöten så kastar dom sig glupskt efter grejerna oavsett....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:36.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggDå var rullen laddad med 0,32 nylon inför morgondagens pass! Hur fäster ni betet? Knyta direkt i nosöglan eller beteslås?
De beten jag fäster direkt i linan är kustwobblers och sk havsöringdrag som har en nosögla av ståltråd eller liknande. (Och jiggar samt flugor och andra sk microbeten, förstås.)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 797 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline