Ursprungligen postat av Patte - Avancerad Nybörjare
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggVerkar vara 50cm som gäller för havsöring. 60cm för lax och 40cm för gös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kabolero Visa inläggDen 1 juli 2012 höjdes minimimåttet för gös i Mälaren till 45 cm tror jag, vilket torde innebära 45 cm uppströms Riks-/Stallbron respektive 40 cm nedströms Riks-/Stallbron.
Mvh
Patrick Cedergren /fk strömstararna//Patrick
Kommentera
-
Blev ett pass vid Blockhusudden/Isbladsviken från 10-15:30 utan resultat.
Tack Silverbågen för tipsen! 30g Vicke lirade riktigt bra tillsammans med spö/rulle och jag fick till några riktiga långkast.
Det finns inga ställen med fiskeförbud därute som man bör känna till väl? Medan jag väntade på bussen tillbaka kastade jag lite vid fyren och då kom en polisbåt farande och närmade sig försiktigt. Hann inte vänta och se vad de ville för då kom bussen precis.Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-12-04, 18:04.
Kommentera
-
Tjääna
Va ute en sväng med Jocke och Erik idag. Vi styrde kosan mot Torö. Ingenting upp idag men det var ändå en lyckad tur. Vi hade följare, hugg och tappad fisk. Förhållandena var perfekta, pålandsvind grumlat vatten och högt vattenstånd. Det formligen stank öring. Vi provade lite allt möjligt "Jymdgrävling", Vicke, Toby, Fluga, Gruff plus lite annat smått och gott. Gott var det förresten med ärtsoppa och smörgås, det värmde gott i blåsten.
Hoppas öringen är på bättre humör nästa gång.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Close but no cigar!
Vid dagens tur med Beja o Erik började jag med flugspöt eftersom det endast var lätta vindar på morgonkulan.
Efter hand började det blåsa upp och gick då över till spinnfiske med mulitrulle....fick säsongens första ordentliga hugg på en svart/vit sandgrävling....drillade en blank fisk som såg ut att vara strax under måttet i 10-15 sek...innan den klev av....konstigt nog blev jag inte särskilt frustrerad....berodde nog på att känslan var att det fanns mer silver i görningen....
Desto mer frustrerande var det då när jag efter lunch hade bytt till en svart/violette/silver Vicke och på första kastet får se en stor öring komma och nafsa efter draget på någon meters avstånd .....vevstopp.....men nej....fisken gav mig onda ögat när den vände bredsidan och simmade iväg...storleken på huvudet sa mig att det här var en fisk på minst 3 pannor.....arghh!!! Close but no cigar!!!
Nötte på ett tag till med spinngrejorna men efter att även andra paret handskar hade blivit sura bytte jag till ett par tunna skinnhanskar och en haspelutrustning...
När fisket avbröts ett par timmar senare var skinnhandskarna fortfarande torra och det avgjorde saken.....fr.o.m nu och fram till våren när tempen börjar stiga få multikitten vila.....det får bli haspel med nylonlina i fortsättningen nu när tempen börjar sjunka ner mot och under nollan.....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2013-12-04, 20:22.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggVi dagens tur med Beja o Erik började jag med flugspöt eftersom det endast var lätta vindar på morgonkulan.
Efter hand började det blåsa upp och gick då över till spinnfiske med mulitrulle....fick säsongens första ordentliga hugg på en svart/vit sandgrävling....drillade en blank fisk som såg ut att vara strax under måttet i 10-15 sek...innan den klev av....konstigt nog blev jag inte särskilt frustrerad....berodde nog på att känslan var att det fanns mer silver i görningen....
Desto mer frustrerande var det då när jag efter lunch hade bytt till en svart/violette/silver Vicke och på första kastet får se en stor öring komma och nafsa efter draget på någon meters avstånd .....vevstopp.....men nej....fisken gav mig onda ögat när den vände bredsidan och simmade iväg...storleken på huvudet sa mig att det här var en fisk på minst 3 pannor.....arghh!!! Close but no cigar!!!
Nötte på ett tag till med spinngrejorna men efter att även andra paret handskar hade blivit sura bytte jag till ett par tunna skinnhanskar och en haspelutrustning...
När fisket avbröts ett par timmar senare var skinnhandskarna fortfarande torra och det avgjorde saken.....fr.o.m nu och fram till våren när tempen börjar stiga få multikitten vila.....det får bli haspel med nylonlina i fortsättningen nu när tempen börjar sjunka ner mot och under nollan.....
/S
Håller med dig Jocke En haspel med nylon, när tempen sjunker under nollan är rätt medicin. Idag när vi var ute så körde jag lite multi (det va ett tag sen). Tyckte det kändes bra tills vinden ökade rejält. Men jag fick mersmak, så jag kommer nog köra lite mer multi, men då med nylon.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Håller med dig Jocke En haspel med nylon, när tempen sjunker under nollan är rätt medicin. Idag när vi var ute så körde jag lite multi (det va ett tag sen). Tyckte det kändes bra tills vinden ökade rejält. Men jag fick mersmak, så jag kommer nog köra lite mer multi, men då med nylon.
På dom igen
Bb
/S
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 757 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline